Дослідивши загальну частину і зробивши зріз стану управління під час дії воєнного стану Запорізькою областю взагалі, ми переходимо до вивчення тих, хто до цього область довів, або кому це виправляти. Ставимо 2 питання: яких результатів досягли? І чи спроможні виправити ситуацію?
І почнемо з Запорізької обласної ради, яка є головним органом місцевого самоврядування в області.
Не розглядаючи повноваження всього органу місцевого самоврядування в повному нормативному обсязі, точково хоча б подивимось на це питання в розрізі розподілу повноважень в середині ЗОР.
Відповідно до розподілу обов’язків головою, першим заступником, заступниками голови ЗОР, затвердженого Розпорядженням голови ЗОР № 13-р від 03.02.2022, координація медичного та юридичного напрямків покладається на заступника голови ЗОР Куценко Владислава. В т.ч. складання та затвердження обласною радою проєктів обласних регіональних програм з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства, аналіз стану їх виконання, забезпечення контролю за раціональним, цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
КРІ Владислава Куценко
Скільки часу і чим займався Владислав Куценко під час повномасштабної війни на посаді заступника голови Запорізької обласної ради?
Нагадаємо, що повноваження забезпечення ефективного, економного та раціонального використання бюджетних коштів з обласної ради в період воєнного стану не знімались. Частина 3 пункту 1 Постанови КМУ № 252 від 11.03.2022 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/252-2022-%D0%BF#Text :
3) органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, військові адміністрації здійснюють заходи з мобілізації додаткових фінансових ресурсів до місцевих бюджетів, забезпечують ефективне, економне та раціональне використання бюджетних коштів;
А навантаження на медична сферу, у зв’язку зі знаходженням частини області у зоні бойових дій, є екстремальним. Окреме питання – медичні заклади Запорізької обласної ради на ТОТ Запорізької області. Відповідно, досліджуваний період- це час оперативного реагування, евакуації, релокації та посиленої роботи та відповідальності за використання комунального майна та бюджетних коштів на це. Це час найбільших викликів за час існування незалежної України. Додатково до цього, і країна, і Запорізький регіон ідуть в умовах дефіциту бюджету. http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2023/07/3-zaporizka-ova-ne-zvituye-pro-vikonannya-byudzhetu-pid-chas-di%d1%97-voyennogo-stanu/ Але господарність, відповідальність та патріотизм, це, схоже, не про всіх.
Підемо по переліку документально визначених повноважень. І почнемо з загального. А скільки ж днів за період воєнного стану з 24.02.2022 по 01.06.2023 років Владислав Куценко приділив виконанню своїх повноважень. Ну хоча б взагалі був на робочому місці? Бо кошти платників податків мають сплачуватись за ефективну роботу. Тим більше під час воєнного стану. Громадяни, які обрали і утримують своїх представників, бачать їх роль у ПОСТІЙНОМУ перебуванні останніх на своєму робочому місці і оперативному подоланні різних викликів. Виявляється для вирішення цих питань з отриманням премій та надбавок за інтенсивність в м.Запоріжжя (що знаходиться за 35 км.від активної лінії фронту) пану Куценко знадобилось менш ніж 50% робочого часу.
А саме, за час дії воєнного стану в період 24.02.2022-01.06.2023 років Владислав Куценко перебував на робочому місці 154 робочі дні з 313 за табелем. Тобто- 49% робочого часу.
При цьому він примудрявся іноді отримувати заробітну плату та інші виплати навіть за ті місяці, коли його на роботі не було. І за період воєнного часу ці виплати склали більше 0,5 млн.грн. При тому, що українці на мінімальці, маючи в 5,5 разів менший дохід, мають виживати, волонтерити, боронити, донатити та утримувати зі своїх податків ось таких керманичей. Які не соромляться отримувати і премії, і доплати за інтенсивність. І отримувати матеріальну допомогу, перебуваючи часто у відпустках за свій рахунок. За інсайдерською інформацією, можливо за кордоном (в США). Не дуже він і свій виходить. Тільки відпускних пан Куценко отримав 125 251,90 грн.
Резюмуючи: знаходячись на своєму робочому місці менше 50% робочого часу, пан Куценко під час воєнного стану в області, що знаходиться у зоні бойових дій, отримав лише відпускних більше, аніж українець на мінімальці (який сплачує йому зарплату за вирішення його питань і представлення його інтересів) отримує за цей же період загалом. При тому, що ніяких відпусток та святкових днів під час широкомасштабної війни ніхто не бачить. Ніхто, окрім наших владних розгульних батальйонів. Факти перетину кордону Владиславом Куценко варто досліджувати компетентним органам.
А партійному керівництву Батьківщини варто запитати у свого очільника в Запорізькій області на які заходи викликав його партійний керівник пан Соболєв, витрати на участь у яких обійшлась бюджету Запорізької області у 15 721,76 грн.http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2023/07/2-dva-zastupniki-golovi-zor-otrimali-majzhe-miljon-griven-na-zarplati-pid-chas-di%d1%97-voyennogo-stanu-i-vidsutnosti-na-roboti/ Бо обласна рада не змогла надати жодного підтвердження знаходження Владислава Куценко на жодному заході ВР, і навіть у Києві взагалі. Як не змогли надати жодного документального підтвердження висловлювання жодної експертної думки від ЗОР на заходах, які ВР в ці дні не проводила. На підставі яких документів в табелі ставилась відмітка про відрядження не зрозуміло.
031-01-70Як видно з відповіді, жодного запитаного підтверджуючого документу не надано. В порушення ЗУ Про доступ до публічної інформації, надано відповідь не по суті з переказування інформації невідомого рівня достовірності з невідомо яких джерел. Тобто, пліток. І на якій підставі не підтверджені документально плітки покладено на офіційний бланк Запорізької обласної ради, не відомо. Відповідь оскаржено голові ЗОР. Яка порушень в цьому не побачила. Інформації, що підтверджує «плітки» пані Лавриненко не надала. Тож, констатуємо- жодної експертної пропозиції до законопроєкту від імені ЗОР та Запорізької області Владислав Куценко не надав, бо жодного документального підтвердження цьому не існує. Це про КРІ у відрядженнях на території України.
Тепер поглянемо на КРІ в зоні основних сфер відповідальності Владислава Куценко. Може людина в короткі терміни спроможна виконувати свої основні заплановані об’єми роботи. Враховуючи вимоги ст.19 Конституції України, дивимось через призму Розпорядження голови ЗОР № 13-р від 03.02.2022.https://zor.gov.ua/sites/default/files/upload/Rozpor%20Golovi/P-2022/13-%D1%80.pdf
І першим пунктом повноважень заступника голови ЗОР Владислава Куценко значиться:
- Складання і подання на затвердження обласною радою проєктів обласних регіональних програм з питань охорони здоров’я, материнства та дитинсттв, аналіз стану їх виконання, забезпечення контролю за раціональним, цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів
Згідно відповіді ОВА вих.№79-3-165-е від 21.06.2023 , представники обласної ради за час воєнного стану жодної участі у складанні обласних регіональних програм не приймали. Ані депутати, ані керівництво облради.
165
Ну може він займався збереженням комунальної власності, релокацією комунальних закладів, підприємств тощо? Скільки об’єктів комунальної власності медичної сфери релоковано? Оскільки евакуйовані з ТОТ мешканці Запорізької області гуртуються громадами, отримують і медичні, і соціальні послуги у закладах міста Запоріжжя. А чи мають вони змогу знаходячись в місті Запоріжжя звертатись до своїх лікарів?
Згідно відповіді начальника Департаменту охорони здоров’я Вікторії Клименко, ЖОДНОГО об’єкту комунальної сфери медичного напрямку з тимчасово окупованої території Запорізької області НЕ РЕЛОКОВАНО!!!
03.З-47-інфПитання чому ніхто не займався релокацією вже навіть не ставимо.
Ще однією зоною відповідальності було:
- За дорученням голови обласної ради розгляд звернень органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, депутатів обласної ради, фізичних та юридичних осіб.
Згідно відповіді облради, жодного звернення в такому режимі ним розглянуто не було.
038-01-70
А що ж тоді в плані управління медичною сферою в області за цей час зробив її куратор від облради?
Встряв у скандал зі скандальною закупівлею МРТ Глорією за відсутності її релокації. Чим мав би опікуватись і пан Куценко в тому числі. Бо замість юридичного та організаційного забезпечення релокації підприємства, влаштовано бурю у склянці води, що призвело до 2 кримінальних проваджень (щодо закупівлі і перешкоджання ОВА діяльності КНП). Що може свідчити або про повну некомпетентність, або про корупційність.
За одноденної відсутності (26.05.2023 року) у відпустці голови ЗОР Олени Жук, її заступник підписав низку скандальних кадрових призначень керівників НЕ релокованих закладів на ТОТ Запорізької області. На що не мав повноважень, через передачу цих повноважень до ОВА.
04-05 2023к_При заміщенні голови Запорізької обласної ради з порушенням розподілу обов’язків, затверджених Розпорядженням голови обласної ради №13-р https://zor.gov.ua/sites/default/files/upload/Rozpor%20Golovi/P-2022/13-%D1%80.pdf
Деструктурував діяльність юридичного відділу апарату ради Розпорядженням №29-р від 26.05.2023.https://zor.gov.ua/sites/default/files/upload/Rozpor%20Golovi/R-2023/29-%D1%80.PDF А 28-р Розпорядженням від того ж 26.05.2023 зняв відповідальність за підписання відповідей на звернення та запити публічної інформації з керівника апарату. Переклавши їх виключно на голову ради та її заступників. А враховуючи свою майже постійну відсутність на робочому місці, де-факто переклав повноваження і відповідальність за виконання вимог ЗУ Про доступ до публічної інформації на Олену Жук. А порушення саме цього Закону, що вже частково спостерігається, тягне за собою в т.ч. адміністративну відповідальність. Яку Владислав Куценко чомусь вирішив сконцентрувати на голові облради. Оскільки за його підписом, або підписом інших заступників, не отримано жодної відповіді. Переклавши всю відповідальність на голову облради, Владислав Куценко вирішив що «впорядкував листування».https://zor.gov.ua/sites/default/files/upload/Rozpor%20Golovi/R-2023/28-%D1%80.PDF
А також Розпорядженням №30-р від 26.05.2023 перевів все візування проєктів локальних НПА з апарату ЗОР на заступників голови. Що може дестабілізувати роботи апарату ради. Оскільки виключає фахівців апарату з процесу, на тлі того, що депутати не є спеціалістами в питаннях місцевого самоврядування. А також це можна оцінити як встановлення режиму ручного керівництва з високим корупційним ризиком.https://zor.gov.ua/sites/default/files/upload/Rozpor%20Golovi/R-2023/30-%D1%80.PDF
Продемонстрував пан Куценко і свою відкритість та прозорість, вчинивши розбірки потрапляння у ЗМІ (site.ua) фото для статті «В Запорожье депутаты Батьківщини и Оппоблока пилят бюджет на закупке люксовых иномарок».
Отримав 7 звернень від комунальних установ що не потребували розгляду. А були взяті до уваги. Що важко віднести і до функцій контролю, і до функції розгляду звернень. Але ми умовно враховуємо до функцій контролю.
Від КНП Запорізький регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально- діагностичний центр ЗОР-5,
Від КУ Центр фінансово-статистичного аналізу та матеріально- технічного забезпечення закладів і установ охорони здоров’я ЗОР- 1,
КНП Санаторій медичної реабілітації Глорія- 1.
Фтизіопульмонологічний клінічний лікувально- діагностичний центр повідомляв про перебіг судової справи з заборони МНС користування будівлею по вул.Перспективна, 2; про перебіг будівельних робіт та заходів протипожежної безпеки для подолання судової заборони; про надання в оренду приміщення по вул.Червонополянська, б.1-А КНП ТМО Багатопрофільна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги Мелітопольської міської ради; про надання в оренду КНП Санаторій медичної реабілітації Глорія в оренду приміщення по вул. Мира, 1; про перелік кап.видатків на 2023 рік.
2023_1За допомогою Уoucontrol встановлено що пан Куценко очолює її обласний осередокПП «ВО «Батьківщина» в Запорізькій області. І що з 2012 по 2015роки був помічником-консультантом народного депутата України Соболєва Сергія Владиславовича на громадських засадах. Саме за запрошенням Сергія Соболєва Владислав Куценко неодноразово їздив у відрядження до Києва (документально не підтверджено) коштом обласного бюджету.
Інформацію про передачу до обласної ради повістки ТЦК та СП на адресу Владислава Куценко нам перевірити не вдалось. На наш запит Олена Жук повідомила що жодних повісток обласна рада не отримувала. Що потребує додаткової перевірки.
046-01-70Дослідження лише однієї посадової особи під час воєнного часу лише в одній області, може свідчити, що Україна-країна контрастів і соціальної несправедливості. А такі політики та керманичі мають назавжди піти з владного та політичного обрію України. Але після надання належної оцінки їх діяльності компетентними органами.
Відповідаючи на поставлені 2 запитання-КРІ ми ілюстрували в інфографіці. Чи має спроможність пан Куценко виправити ситуацію, ми вважаємо що ні.
КРІ Геннадія Фукса
Повноваження забезпечення ефективного, економного та раціонального використання бюджетних коштів з обласної ради в період воєнного стану не знімались. Частина 3 пункту 1 Постанови КМУ № 252 від 11.03.2022https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/252-2022-%D0%BF#Text :
«3) органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, військові адміністрації здійснюють заходи з мобілізації додаткових фінансових ресурсів до місцевих бюджетів, забезпечують ефективне, економне та раціональне використання бюджетних коштів;»
І займається цим напрямом заступник голови Запорізької обласної ради Геннадій Фукс. На якого, в числі інших напрямків покладено і процес бюджетування.
Але важко забезпечувати ефективне, економне та раціональне використання доручених бюджетних коштів, перебуваючи на робочому місці 46% робочого часу. В той час, як воєнний стан українцям скасував всі відпустки та святкові дні. Але не для пана Фукса, який половину воєнного часу пробув у відпусці. Отримавши за останні 54% робочого часу з обласного бюджету майже півмільйона гривень платників податків.
У своїх заявах про надання відпустки у 2023 році Геннадій Фукс на що тільки не посилався, щоб у найстрашніші для області часи кинути регіон. Посилався навіть на ч.2 ст.26 ЗУ Про відпустки, ч.3 ст.64 КЗпП та на Постанову КМУ № 1236 від 09.12.2020 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби Ковід-19.
Що стосується КРІ:
Розпорядженням голови ЗОР № 13-р від 03.02.2022 до повноважень Геннадія Фукса віднесено питання соц-економ розвитку регіону та питання бюджету.
Загалом, 8 основних сфер відповідальності:
- Складання і подання на затвердження обласною радою проєкту обласного бюджету, аналіз стану його виконання, забезпечення контролю за раціональним, цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
- Складання і подання на затвердження обласною радою проєкті обласних програм соціально-економічного розвитку, аналізу стану їх виконання, забезпечення контролю за раціональним, цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
Як свідчить відповідь ОВА вих.№ 79-3-165-е від 21.06.2023 (вик. Медвідь С., підписант Малашко Ю.) обласна рада участі у розробці проєкту бюджету та програм за час воєнного стану не приймала. Контролюючі функції не здійснювала. Раціональним, цільовим та ефективним використанням коштів обласного бюджету не займалась.
- Функціонування агропромислового комплексу, питання надрокористування.
- Розробка пріоритетних напрямів економічного, промислового розвитку та розвитку будівельної інфраструктури області, сфери ЖКГ та земельних відносин.
- Реалізація державної промислової та інвестиційної політики, державної політики у паливно-енергетичному комплексі.
Стаття 15 ЗУ Про правовий режим воєнного стану https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19/conv#n165 визначає повноваження військових адміністрацій. Які і дійсно на час воєнного часу перебирає на себе повноваження облради:
- складання та затвердження бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання; розподілу переданих з державного бюджету коштів у вигляді дотацій, субвенцій відповідно між районними бюджетами, місцевими бюджетами міст обласного значення, сіл, селищ, міст районного значення;
- здійснення управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні обласних рад (крім вирішення питань відчуження, у тому числі шляхом приватизації, таких об’єктів).
Як і земельні, промислові, будівельні та інші функції. Але повноваження з контролю за цією діяльністю ОВА з боку обласної ради ніхто не знімав. І на цьому наполягає ч.3 ст.1 Постанова Кабміну №252 від 11.03.22:
«органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, військові адміністрації здійснюють заходи з мобілізації додаткових фінансових ресурсів до місцевих бюджетів, забезпечують ефективне, економне та раціональне використання бюджетних коштів.» Відповідно уряд не обмежує ОМС у формі реалізації. Чи то на етапі планування, затвердження або контролю, що притаманні радам.
- Координує роботу управління юридичного забезпечення діяльності ради в частині здійснення обласною радою повноважень з питань управління об’єктами спільної власності сіл, селищ, міст області.
Тобто, відповідає за діяльність та збереження об’єктів комунальної власності. Але порівняння відповідей облради і ОВА показали, що рада не володіє навіть кількістю релокованих закладів та підприємств. Як плутається в кількості об’єктів комунальної власності, що знаходяться на ТОТ Запорізької області. Фактично з 33-х об’єктів комунальної власності ЗОР тільки 4 релоковано. І під релокацією мається на увазі зміна в Статуті юридичної адреси. Про що свідчать Розпорядження голови ОВА. Участі в цьому обласна рада не мала, інформацією в повному обсязі не володіє.
Натомість, Геннадій Фукс був задіяний у проведенні перевірок господарсько-фінансової діяльності 4 об’єктів комунальної власності.
Перевірка проводилась закладів та підприємств комунальної власності ЗОР, що знаходяться на підконтрольній території. А точніше, в м.Запоріжжя. Виключення склала перевірка Санаторію Глорія, що розташовується у Приморську і має спірне розташування в Запоріжжі. Яка призупинена. На візування Розпоряджень Геннадій Фукс витратив 3 дні: 30.06.2022, 01.09.2022, 15.11.2022, поставивши 9 підписів. В роботі робочих груп він участі не брав. Приймав участь у і розгляді результатів 4 перевірок.
- За відсутності голови та першого заступника голови ради виконує обов’язки голови обласної ради.
Проте, 26 травня 2023 року голова обласної ради Олена Жук, відбуваючи у відпустку і відпускаючи у відпустку свого першого заступника, призначає виконувати свої обов’язки не Геннадія Фукса, а Владислава Куценко. Схоже, пан Фукс не викликає довіри у голови облради.
- За дорученням голови облради розглядає звернення органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, депутатів обласної ради, фізичних та юридичних осіб.
Як видно з відповіді на запит, жодного звернення Геннадій Фукс не розглянув.
Тож, на підставі отриманої від ОВА та ЗОР інформації, можна зробити висновок, що КРІ Геннадія Фукса виглядає наступним чином:
Про який рівень КРІ тут мова? У спроможності пана Фукса виправити ситуацію ми дуже сумніваємося.
КРІ Людмили Любім
Найменше ми отримали інформації про діяльність першого заступника голови Запорізької обласної ради і однопартійця Є.балицького (депутата облради від Оппо.блоку і самопроголошеного керівника окупаційної влади в Запорізькій області) Людмили Любім. Яка довгий час була помічником іншого регіонала Артема Пшонки. Окрім того, що вона пару днів провела на заході з посилення третього сектору.
Натомість, розподілом повноважень, затвердженим Розпорядженням голови Запорізької облради № 13-р від 03.02.2022 до повноважень пані Любім, окрім координації управлінь/відділів/посадових осіб, представлення інтересів, розгляду звернень, віднесено:
-складання і подання на затвердження обласною радою проєктів обласних програм з питань підприємництва та фізкультури і спорту. Аналіз їх виконання, забезпечення контролю за раціональним, цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
За період воєнного часу фінансування спортивного напрямку зменшилось з 195 393 067,00 грн. в 2021 році до 79 338 452,00 грн. в 2022.
Суттєво, через тимчасову окупацію 70% території Запорізької області, знизились показники підприємництва. Видатки обласного бюджету на економічну діяльність зменшились з 1 261 641 523,00 грн. в 2021 році до 350 757 810,00 грн. в 2022 році.
Питання розвитку фізкультури та спорту ОВА не передавались. У своїх відповідях на запити ОВА повідомляє, що всі проєкти програм розробляються без участі обласної ради. Контроль за використанням бюджетних коштів не проводить.
З наданої на наші запити інформації ЗОР складається наступна картинка:
Обласна рада, що з березня 2023 року не проводить сесійних засідань і майже всі повноваження якої передані до ОВА, виплатила 800 тис. грн. першому заступнику ради, яка за Табелями постійно була на роботі з нульовим КРІ. Подальша доцільність та спроможність така сама.
КРІ Олени Жук
Голова Запорізької обласної ради Олена Жук за період воєнного стану перебувала у відпустці 2 дні. Весь інший час знаходилась на своєму робочому місці, залишаючись під обстрілами і ризиками вірна своїм обов’язкам.
Не дивлячись на передачу більшості повноважень обласної ради до ОВА, продовжувала опікуватись питаннями управління комунальною власністю https://zor.gov.ua/node/8883 , ініціювала перевірки об’єктів комунальної власності ЗОР, розташованих на підконтрольній території, розглядала результати цих перевірок, направляла звернення за цими результатами до ОВА, правоохоронних та контролюючих органів.
Вирішувала кадрові та організаційні питання https://zor.gov.ua/node/9461
Опікувалась питаннями нагородження гідних та скасуванням нагород колаборантам та зрадникам.
Не залишила поза увагою і попередження колабораціонізму, видавши розпорядження № 17-св від 31.05.2022 Про вжиття заходів, пов’язаних з колабораційною діяльністю та роботою в період воєнного стану.
Постійно спілкується з міжнародними медіа для висвітлення ситуації в Запорізькій області.
Нажаль, спостерігаються і окремі недоліки. Як то:
- Головою ЗОР та її заступником Владиславом Куценко призначено 5 керівників комунальних закладів чи КНП. В порушення ст. 15 ЗУ Про правовий режим воєнного стану:
«Обласна військова адміністрація здійснює на відповідній території повноваження, віднесені до їхньої компетенції цим Законом, а також у разі прийняття Верховною Радою України за поданням Президента України рішення, передбаченого частиною третьою статті 10 цього Закону, або у разі тимчасової окупації або оточення адміністративного центру області повноваження із:
2)здійснення управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад (крім вирішення питань відчуження, у тому числі шляхом приватизації, таких об’єктів); призначення і звільнення їх керівників;»
- З дня повномасштабного вторгнення практично не засідають постійні депутатські комісії, головою обласної ради не скликались засідання сесії, встановивши в раді (що є колегіальним органом) режим одноособового прийняття рішень керівництвом ради і безконтрольності за використанням коштів обласного бюджету ОВА. Засідання 2-х депутатських комісій проводились для підтримки призначень керівників комунальних закладів. Протоколи на веб-сайті облради відсутні. Хоча п. 3 Постанови КМУ №252 від 11.03.2022 Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану, не знімає з облради повноважень з забезпечення ефективного, економного та раціонального використання бюджетних коштів https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/252-2022-%D0%BF#Text :
3)органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, військові адміністрації здійснюють заходи з мобілізації додаткових фінансових ресурсів до місцевих бюджетів, забезпечують ефективне, економне та раціональне використання бюджетних коштів.
А Закон України «Про місцеве самоврядування» (ст. 46, ч.5), передбачає скликання сесії
місцевої ради відбувається за необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з
питань відведення земельних ділянок та надання документів на ведення господарської
діяльності – не рідше ніж один раз на місяць.
Низький рівень контролю за використанням бюджетних коштів постерігається і на рівні обізнаності облради про кількість релокованих об’єктів комунальної власності ЗОР та не реагування на ненадання звітів ОВА про виконання бюджету області за 2022 роки. Як і реалізацію Стратегії регіонального розвитку в 2021 та 2022 роках. Чим встановлено режим безконтрольного з боку облради використання коштів обласного бюджету на протязі 2 років.
- Проблемним питання для ЗОР є і забезпечення доступу до публічної інформації в пасивному вигляді. Передача більшості повноважень від облради до ОВА зменшила об’єм публічної інформації, що створюється радою. Але і та, що залишилась продовжує оприлюднюватись з порушенням вимог ЗУ про доступ до публічної інформації. Як то Висновки депутатських комісій замість передбачених Законом протоколів. Не дивлячись на неодноразові наші зауваження з цього приводу, обласна рада продовжує цю негативну практику. Не оприлюднені і звіти об’єктів комунальної власності. З яких лише п’ята частина розташована на ТОТ Запорізької області. Не оприлюднюються Звіти про виконання бюджету та всіх бюджетних програм що фінансуються коштом обласного бюджету, Паспорта ВСІХ бюджетних програм що фінансуються коштом обласного бюджету, звіти результативності та рівня виконання Плану реалізації Стратегії регіонального розвитку, результати перевірок тощо. Спостерігається часткове оприлюднення Розпоряджень про проведення перевірок. Так, на веб-сайті облради оприлюднено 2 Розпорядження проти 9 наданих у відповідь на запит. Перелік можна продовжувати. При цьому, Розпорядженням № 28 від 26.05.2023 відповідальність і за активний режим доступу до публічної інформації покладено на голову і її заступників. При тому, що жодної відповіді за підписом заступників ми не отримали.
- Постають питання обгрунтованості і контролю за відрядженнями керівництва облради та його фінансового супроводу. Порушено логічну вертикаль розгляду звернень. Так, майже всі звернення від об’єктів комунальної власності різних галузей ( в т.ч. з проханням виділення додаткового фінансування) надходять на адресу заступника голови ради Владислава Куценко. Який одноособово приймає рішення обгрунтованості підтримки чи шляхів реагування на ці звернення. Майже всі прохання про додаткове виділення фінансування ним підтримано. Є випадки виконання головою ради Оленою Жук резолюцій її заступника. Наприклад на звернення Федора Паталаха за резолюцією заступника голови ради Владислава Куценко до СБУ звертається голова облради. При цьому, звернення на ім’я заступників не обліковуються як звернення на адресу обласної ради. Оскільки у переліку отриманих звернень на адресу обласної ради, наданому у відповідь на наш запит, ці звернення відсутні.
04.07.2023 року на скликану Головою Запорізької обласної ради 10 позачергову сесію 8-го скликання з 84 депутатів з’явились лише 17. Це ж повторилось і через пару тижнів. Це наглядно відображає якісний склад та рівень відповідальності народних обранців, які взяли на себе відповідальність відстоювати та представляти інтереси громадян. І які у важкий час кинули своїх виборців на призволяще. Як і свої обов’язки. Постає питання і до ТЦК та СП про направлення повісток депутатам та керівництву обласної ради.
Загалом, на фоні поодиноких, хоч і важливих недоліків, загальна оцінка діяльності голови Запорізької облради відносно висока. Проте, на нашу думку, варто звернути увагу і на дисципліну, і на мобілізацію депутатського корпусу для виконання контролюючих функцій ради і вирішення невідкладних питань місцевого самоврядування в умовах воєнного стану. Найбільш слабким місцем є втрата контролю за депутатським корпусом, за використанням бюджету та об’єктами комунальної власності ЗОР на ТОТ, бухгалтерський облік, кадровий облік, низький рівень дисципліни в органі влади, діловодство та відсутність системності в роботі і відсутність орієнтування на результат. До позитивного можна віднести відповідальність, оперативність в опрацюванні звернень та запитів, відкритість, умовно високий рівень висвітлення інформації на офіційному веб-сайті, роботу на міжнародні спільноти та особисту увагу до всіх сфер.
Загальний висновок:
При наближеному до нуля КРІ своїх заступників та прогнозованої неспроможності їх до вирівнювання занедбаної ситуації в області, голова Запорізької обласної ради під час дії воєнного стану і передачі частини повноважень до ОВА, спроможна самостійно, спираючись на апарат ради, вирішувати поставлені перед радою питання. Звільнення «нульових» заступників може дати в 2023 році зменшеному вдвічі обласному бюджету економію щонайменше в 1,5 млн.грн. Які можна витратити на безпекові питання.
Ми готові оприлюднити відповіді та коментарі органів влади на підняті питання.
Дослідження проведено ГО Народний Захист в рамках проєкту «На часі!», на волонтерських засадах.
Підтримати нашу діяльність можна перерахувавши кошти на рахунки
В гривні:
Рахунок UA333510050000000002900300005 в АТ «УКРСИББАНК»
Отримувач: Громадська організація «Народний захист», ЄДРПОУ 36534850
Призначення платежу: На статутну діяльність ГО Народний Захист.
В євро:
Рахунок UA393510050000026003878802005 в АТ «УКРСИББАНК».
Банк бенефеціара: 07205696, UKRSIBBANK
ANDRIIVSKA STREET 2/12
KYIV, UKRAINE
SWIFT-код: KHABUA2K
Банк-посередник: 07205696, BNP PARIBAS SA
Paris, FRANCE
SWIFT-код: BNPAFRPP
Оставить комментарий