В попередніх розділах ми описували хто і як управляє та контролює діяльність об’єктів комунальної власності ЗОР. В цьому розділі мова піде про ще одну корупційну годівницю – призначення керівників об’єктів комунальної власності. Чи змінила щось широкомасштабна війна на краще в цій царині.
З введенням режиму воєнного стану, повноваження з призначення керівників об’єктів комунальної власності передано головам ОВА.
«Військові адміністрації населених пунктів здійснюють делеговані повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законами України.
3. Районна, обласна військові адміністрації здійснюють на відповідній території повноваження, віднесені до їхньої компетенції цим Законом, а також у разі прийняття Верховною Радою України за поданням Президента України рішення, передбаченого частиною третьою статті 10 цього Закону, або у разі тимчасової окупації або оточення адміністративного центру області повноваження із:
2) здійснення управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад (крім вирішення питань відчуження, у тому числі шляхом приватизації, таких об’єктів); призначення і звільнення їх керівників;» (ст.15 ЗУ Про правовий режим воєнного стану).
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/389-19/conv#Text
На веб-сайті Запорізької ОВА ми не знайшли Розпоряджень голови про призначення керівників об’єктів комунальної власності.
Натомість, обласна рада у відповідь на запит надіслала копії Розпоряджень голови облради про призначення 11 керівників.
Таблиця кадриДержавний реєстратор не вніс данні про призначення Моторної до державного реєстру. Законність дій інших реєстраторів з внесення призначених Запорізькою обласною радою керівників об’єктів комунальної власності мають перевірити правоохоронні органи. Бо чим керувалась обласна рада в період дії воєнного стану не відомо. І про яку сталість у діяльності НЕрелокованих закладів іде мова?
04-05 2023к_Окрім призначень у свій єдиний день керування Владислав Куценко не тільки призначав, а і звільняв.
В цьому питанні, як і в інших, не зрозумілим є відбір об’єктів комунальної власності, які потребують зміни керівництва. Наприклад, КУ Орловський психоневрологічний інтернат очолює Верещагіна Т.В. Якій пред’явлено підозру у вчиненні злочину згідно ч.5 с.111-1 ККУ. Що потребує негайної заміни, або хоча б звільнення. Щоб анулювати юридичну спроможність Верещагіної Т.В. вчиняти дії від імені комунальної установи і отримувати бюджетні кошти.
Або КНП Молочанський дитячий санаторій, керівник якої Чуєв С.В., не тільки отримав підозру за ч.2 ст.28, ч.2 ст.111, ч.5 ст.111-1 ККУ. А і був призначений окупаційною владою керівником цього дитячого санаторію. Керівника якого ані облрадою, ані ОВА і досі не змінено. А підприємство в 2022 році продовжувало отримувати кошти від НСЗУ (7 236 961,00 грн.).
Як і Рябіков О.А, перепризначений рашистською владою керівником КНП «Мелітопольський онкологічний диспансер«.
Натомість, замінюється керівник не релокованої Мелітопольської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат «Гармонія», яка продовжує фінансуватись з обласного бюджету, не маючи на це права. Проводиться заміна керівників ряду Мелітопольських комунальних установ та закладів, які також не релоковані. Відповідно, мають бути в стані простою.
Хто ж призначив Людмилу Черкес взагалі не відомо. Серед Розпоряджень голови ЗОР такого немає. Обласна рада також рішення про її призначення не надала. Натомість, за інформацією аналітичної системи Уou Сontrol саме вона є керівником Комунального закладу «Мелітопольський фаховий коледж культури і мистецтв» Запорізької обласної ради (вул. Добролюбова, буд. 7, м. Запоріжжя, 69000, код 02214633). За наданою ОВА інформацію, заклад змінив юридичну адресу на м.Запоріжжя. Що підтверджується даними з ЄДР. Департамент культури надіслав Розпорядження голови ОВА на зміну юридичної адреси в Статуті. Що в ОВА вважають релокацією.
Коледж 31.05.2023 вже отримав судовий наказ про стягнення 19887,44 грн. на користь ТОВ «Запоріжжяелектропостачання» Справа № 908/1763/23.
Згідно даних ЄДР, з 30.08.2022 керівником значиться Черкес Людмила Олександрівна. Яка змінила Єгорова Михайла Олексійовича.
Заклад продовжує отримувати фінансування з обласного бюджету . І за наявності фінансування, вже працюючи на новому місці, заклад має заборгованість по захищеній статті видатків (???).
Ряд призначень відбувається за зверненнями депутата Кюрчева ніби то «з метою сталого функціонування закладу». Так, Розпорядження голови ЗОР № 83-к- від 26.05.2023 керівником КУ Мелітопольський заклад з надання психіатричної допомоги призначено Антонюк Т.В.. Але про яке «стале функціонування» мова, коли ст.13 ЗУ Про забезпечення прав свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України забороняє діяльність та фінансування не релокованих юридичних осіб?
Схоже на те, що окремі депутати користуючись воєнним станом розставляють своїх людей на майбутнє. Хоч призначення і діють на час воєнного стану). При чому, депутати, кадри яких, в цей же час, масово позбавляються нагород головою облради за колабораціонізм. Варто зазначити, що найбільша кількість нагород, скасованих головою обласної ради була саме з переліку підлеглих пана Кюрчева. Що свідчить про сумніви в його компетенції з підбору кадрів. Але додає до можливості припустити, що будується чергова корупційна схема.
Загалом, при перекиданні Запорізькою ОВА і обласною радою друг на друга контролюючих функцій, обидва органи не узгодили і питання кадрових призначень. І якщо з контролюючою функцією питання до облради більше як до ефективного/неефективного власника. То в плані кадрових призначень, дії Запорізької обласної ради сьогодні виглядають як перевищення повноважень.
Не зрозумілим також є вибір заступника голови ЗОР для підписання спірних Розпоряджень. Оскільки, згідно затвердженого головою обласної ради Розпорядженням № 13-р від 03.02.2022 року, пан Куценко останній в черзі заступників на заміщення голови за її відсутності. https://zor.gov.ua/sites/default/files/upload/Rozpor%20Golovi/P-2022/13-%D1%80.pdf
За даними Розпоряджень, голова та перший заступник на 1 день оформили відпустку. Розпоряджень про надання відпустки Геннадію Фуксу не надано. Відповідно, він перебував на своєму робочому місці і мав виконувати повноваження голови ЗОР. Але чомусь головою призначається Владислав Куценко. Який і підписує ряд спірних Розпоряджень. Як організаційно-деструктивних, так і кадрових.
З усім цим не згодні данні Табелю використаного робочого часу. Де зазначено що в травні 2023 року ніхто з керівництва обласної ради не був відсутній на робочому місці.
Вже не перший раз ми стикаємось що в облраді права рука не знає що робить ліва. Але, оскільки ми кажемо про орган публічної влади, то це має ознаки службової підробки і має розслідуватись правоохоронними органами. Тільки після цього можна буде встановити легітимність підпису Владислава Куценко на всіх Розпорядженнях і вступ їх в законну дію.
Замість системної роботи з блокування повноважень керівників-колаборантів, з виключенням їх з держреєстрів, влаштовується цирковий фоваритизм з призначенням керівництва нерелокованих комунальних закладів, які не мають права на проведення господарської діяльності до внесення зміни юридичної адреси на підконтрольну територію. Але продовжують отримувати бюджетне фінансування. Тільки від НСЗУ в 2022 році ця сума сягає 1 мільярду гривень. http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2023/07/5_-1-milyard-griven-na-tot-zaporizko%d1%97-oblasti-pereraxuvala-nszu-v-2022-roci/
Додавши сюди видатки з обласного бюджету Запорізької області в 2022 році у розмірі 568,9 млн.грн., ми отримуємо суму видатків, що має ознаки розтрати бюджетних коштів у розмірі 1,5 млрд.грн.
134Півтори мільярди тільки в 2022 році. Це і є ціна кадрових рішень Запорізької ОВА та Запорізької обласної ради під час дії воєнного стану. А корупція це чи бездарність мають встановити правоохоронці.
Тож, Запорізька ОВА і Запорізька обласна рада під час діє воєнного стану діють як лебідь, рак та щука. Кожен тягне на себе ласий шматочок, відштовхуючи обов’язки. Працювати та контролювати ми не хочемо. Вистачає лише на «розставляти та доїти»? І цей броуновський різновекторний, на перший погляд рух, видають за роботу на регіон. Насправді ж, дуже скидається на те, що кожен, як і раніше, працює виключно на себе, користуючись воєнним станом. Рівень безсистемності та неефективності роботи регіональних органів влади вражає.
Які тут можуть бути висновки, коли скидається на те, що Запорізьку область хтось в карти програв.
Ми готові оприлюднити відповіді та коментарі органів влади на підняті питання.
Дослідження проведено ГО Народний Захист в рамках проєкту «На часі!», на волонтерських засадах.
Підтримати нашу діяльність можна перерахувавши кошти на рахунки
В гривні:
Рахунок UA333510050000000002900300005 в АТ «УКРСИББАНК»
Отримувач: Громадська організація «Народний захист», ЄДРПОУ 36534850
Призначення платежу: На статутну діяльність ГО Народний Захист.
В євро:
Рахунок UA393510050000026003878802005 в АТ «УКРСИББАНК».
Банк бенефеціара: 07205696, UKRSIBBANK
ANDRIIVSKA STREET 2/12
KYIV, UKRAINE
SWIFT-код: KHABUA2K
Банк-посередник: 07205696, BNP PARIBAS SA
Paris, FRANCE
SWIFT-код: BNPAFRPP
Оставить комментарий