27 липня 2017 року голова Запорізької обласної ради Григорій Самардак отримав наше повідомлення про конфлікт інтересів при прийнятті рішення вартістю у 11.043 млн. грн. одним із депутатів обласної ради.
Згідно отриманої у відповідь на наш запит копії протоколу спільного засідання постійних комісій обласної ради з питань: охорони здоров я, материнства та дитинства; бюджету; управління об єктами спільної власності територіальних громад області та ЖКГ; тимчасової контрольної комісії обласної ради з питань контролю та вивчення стану виконання робіт та освоєння коштів по об єктах, замовником по яких є УКБ облдержадміністрації, стосовно вирішення проблемних питань КУ Запорізька обласна клінічна лікарня ЗОР та КУ Обласна інфекційна клінічна лікарня ЗОР, що відбулося 13.03.2017 року об 11-00 в 300 залі, Шинкаренко Володимир Леонтійович був присутній на цьому засіданні в якості єдиного представника від постійної комісії обласної ради з питань охорони здоров я, материнства та дитинства і приймав участь у голосуванні за виділення коштів на фінансування КУ Запорізька обласна інфекційна клінічна лікарня ЗОР, головним лікарем якої він є. Рішенням комісій було рекомендовано Запорізькій ОДА передбачити кошти в обласному бюджеті на фінансування заходів КУ Запорізька обласна інфекційна клінічна лікарня ЗОР на загальну суму 11,043 млн. грн.
Про наявність конфлікту інтересів під час прийняття рішення Володимиром Шинкаренко до обласної ради повідомлено не було, відповідного запису в протоколі засідання не має.
Натомість, в ЗМІ неодноразово критикувались дії головного лікаря при виділенні коштів на аналогічні заходи.
Реальний конфлікт інтересів — суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Використання особою наданих службових повноважень чи пов’язаних із ними можливостей означає вчинення будь-яких дій (у т.ч. прийняття рішень) чи втримання від вчинення будь-яких дій (умисна бездіяльність) під час виконання нею своїх службових обов’язків. Законодавчо затверджено що предметом неправомірної вигоди можуть бути:
- грошові кошти та інше майно
- переваги, пільги, послуги
- нематеріальні активи
- будь-які інші вигоди нематеріального чи негрошового характеру (на відміну від хабара)
Приватний інтерес — будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях; невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Особам, зазначеним у частині першій статті 3 Закону(до яких відноситься і Шинкаренко В.Л.), забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.
Відповідно до п.1 ст 28 ЗУ Про запобігання корупції, особи, зазначені у ч.1 ст.3 Закону зобов’язані не допускати конфлікту інтересів, впродовж 1 дня з дня виникнення конфлікту інтересів повідомляти про нього керівництву, не вчиняти дій в умовах конфлікту інтересів, врегульовувати конфлікт інтересів.
Якщо не відбувається самостійного запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, то відповідно до ст.29 Закону необхідне зовнішнє врегулювання. В даному випадку- усунення особи від вчинення дій, прийняття рішень. Але цей конфлікт інтересів врегульовано не було.
Таким чином, є підстави вважати що депутатом Запорізької обласної ради Шинкаренко В.Л. не повідомлено про конфлікт інтересів та вчинено дії в умовах конфлікту інтересів на користь установи, яку він очолює.
Згідно ч.1 ст.30 Закону шляхом усунення врегульовується як реальний, так і потенційний конфлікт інтересів.
Участь громадськості в заходах щодо запобігання корупції регламентується ст.21 Закону: Громадські об’єднання та громадяни мають право:
повідомляти про виявлені факти вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень та конфлікт інтересів до НАЗК або керівництву ;
Замовляти та проводити антикорупційну громадську експертизу та дослідження;
Брати участь у консультаціях з громадськістю з питань запобігання корупції;
Проводити заходи щодо інформування населення з питань запобігання корупції;
Здійснювати громадський контроль за виконанням законів у сфері запобігання корупції з використанням при цьому таких форм контролю, які не суперечать законодавству.
За неналежне врегулювання конфлікті інтересів або допущення вчинення дій або прийняття рішень в умовах конфлікту інтересів наступає адміністративна (ст.172-2 КУпАП)або дисциплінарна відповідальність ( ст.65 ЗУ “Про запобігання корупції”).
Рішення, прийняті в умовах конфлікту інтересів підлягають скасуванню в адміністративному порядку або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку. Правочин, укладений в умовах конфлікту інтересів може бути визнаний недійсним.
Тож ми звернулися до голови Запорізької обласної ради з проханням розглянути наше повідомлення і вжити заходів передбачених законом.
Очікуємо на реакцію і відповідь.
Моніторинг проводився в рамках проекту «Інтереси НЕ для преси» що реалізується за підтримки Програми Розвитку ООН та Міністерства закордонних справ Данії в межах програми «Участь організацій громадянського суспільства у впровадженні нового законодавства, спрямованого на запобігання корупції».
Оставить комментарий