Механізм громадських слухань регламентується ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» і порядок їх проведення деталізується Статутом громади м.Запоріжжя. Це так повинно бути . А як насправді відбувається в Запоріжжі?
2009 рік . Народний Захист починає вивчення позитивних практик впровадження в Україні цього механізму участі громади в місцевому самоврядуванні. Виявляється що меньше 10% міст в Україна мають затверджений порядок проведення слухань. Найкращим, на нашу думку, на той час була м.Одеса. Ми вивчилу детальну процедуру створення, обговорення та впровадження цього механізму в південній Пальмірі, і за основу взяли саме ці розробки.
2010 рік. Після створення проекту Порядку проведення громадських слухань в м.Запоріжжя ми зустрілися з одним із розробників одеського Порядку і обговорили можливість застосування цього механізму в Запоріжжі.
Проект Порядку громадських слухань було виставлено на громадське обговорення і розповсюджено в районах міста та області. Три місяці працювала «Горяча лінія» Народного Захисту для збору пропозицій. Пройшло засідання громадських організацій з обговорення пропозицій до проекту. Остаточну версію Порядку за підтримки десятків громадських об’єднань в 2011 році , було направлено до міської ради для прийняття на сесії. Разом із супровідним листом, проектом рішення та Пояснювальною Запискою. Відповіді не отримано.
Одночасно пройшли громадські слухання з підвищення тарифів на теплозабезпечення, під час яких громада проголосувала проти підвищення. Всі порушення ми описували у ЗМІ. Через півроку були проведенні громадські слухання з підняття тарифів на вивіз ТПВ, які закінчилися бійкою, оскільки організатор слухань (міська рада) приховала від громади не тільки призначення цього заходу, а і необхідність голосування. Після роз’яснення учасникам громадських слухань Наталією Заболотною важливості і процедури проведення цього заходу, люди вибухнули. Їх підтримали депутати міської ради. Громадські слухання були визнані такими, які не відбулися. Тоді ж до рук депутатів потрапили розробки Порядку , який від свого імені внесли до Порядку денного сесії окремі з них. При цьому переробивши його на користь влади. Ми зробили аналіз цих змін, зустрілися з керівниками всіх фракцій, надали їм всю інформацію і документи, які свідчили про порушення прав громадян у випадку прийняття цього Порядку, а також були вимушені адвокатувати неприйняття цього Порядку, який було направлено на порушення прав громадян. І це питання було знято з Порядку денного сесії.
Відтоді громадські слухання в м.Запоріжжя проводились локально .
2011 рік. Народний Захист направляє пакет документів з впровадження Порядку проведення громадських слухань в м.Запоріжжя до міської ради. Відповіді знов немає.
2012 рік. Народний Захист за допомогою кількох громадських об’єднань і громадських активістів проводить збір підписів і направляє проект Порядку проведення громадських слухань в порядку реалізації права на місцеву ініціативу. Але навіть використання ще одного, передбаченого Статутом і законодавством механізму участі громадян в місцевому самоврядуванні, яке обов’язково для розгляду, нічого не змінило. Відповіді знов не було. Міська радаі міський голова наполегливо ігнорували впровадження цього механізму в м.Запоріжжя.
2013 рік. Народний Захист разом з окремими депутатами обласної ради подають до включення Порядку денного обласної ради проекту модельного Порядку проведення громадських слухань в громадах Запорізької області. Постійна комісію з регламенту… (Олесь Запорожець) не пропускає це питання. Звернення до національних органів влади і провідних науковців доволять повне нерозуміння ціх механізмів навіть на цьому рівні.
2012-2015 роки. Наталія Заболотна на всіх національних заходах з питань розвитку громадянського суспільства і впровадження механізмів локальної демократії привертає увагу до важливості цього питання. В 2013 році направляє всі розробки до УНЦПД для адвакатування на національному рівні.
2014 рік. В рамках проектів УНЦПД виходить низка буклетів з демократії участі , серед яких і буклет про громадські слухання, який відповідає проекту Порядку проведення громадських слухань .
http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2012/02/proekt-spriyannya-uchasti-igo-u-formuvanni-ta-realizaci%D1%97-derzhavno%D1%97-politiki-ta-rozvitku-mexanizmiv-lokalno%D1%97-demokrati%D1%97-u-zaporizkij-oblasti/
http://www.ucipr.org.ua/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=42&Itemid=205&lang=ua
2017 рік. м.Запоріжжя. Порядку проведення громадських слухань в м.Запоріжжя в якості додатку до Статуту (оскільки вся процедура громадського обговорення замість міської ради вже проведена громадськістю) так досі і немає.
Чергові громадські слухання і чергові порушення. Обговорення внесення змін до Генплану дуже важливе питання для громади і не може проводитись як факультативні громадські слухання. Це обов’язкові громадські слухання з обо’язковою процедцрою голосування задля прийняття рішення громадою. А проведений захід не відповідає цим критеріям і проведено з порушенням навіть процедури , зазначеної в кількох рядках статуту територіальної громади. Тобто, повинен бути визнаний такими, що не відбулися.
Детальніше розмовляємо у студії Громадського Запоріжжя:
Оставить комментарий