На веб-сайті Запорізької обласної ради оприлюднено проект рішення Про Програму автотранспортного забезпечення виконання Запорізькою обласною державною адміністрацією повноважень, що делеговані Запорізькою обласною радою на 2017-2019 роки.
Аналіз проекту Програми дозволяє зробити висновок що в такому вигляді це рішення прийняте не може бути з наступних причин:
- Закладені в проекті Програми завдання не забезпечені відповідними заходами. Приклад: Не зрозуміло як ЗОДА має намір досягти мети, зазначаючи у розділі ІІ:
«проведення заходів на території Запорізької області у межах забезпечення відповідно до законодавства розвитку науки, усіх видів освіти, охорони здоров’я, культури, фізичної культури і спорту, туризму», коли на Департамент охорони здоров’я не закладено жодної гривні. Відповідно ЗОДА не в змозі досягти зазначених у розділі ІХ Очікувані кінцеві результати виконання Програми результатів.
- Проект Програми має численні внутрішні протиріччя . Як то:
- Метою Програми є забезпечення виконання заходів, що потребують оперативне реагування, а в завдання закладені планові поїздки, графіку і плану яких не надано;
- Не зрозуміло які «невідкладні функції на місцях» в ОТГ має виконувати Департамент молоді, фізичної культури та спорту.
- І чому в переліку структурних підрозділів не значиться Департамент праці та соціального забезпечення, у якого дійсно на місцях можуть виникати невідкладні оперативні питання. Як і ДОЗ.
- Проект Програми має високий рівень корупційності, оскільки аналіз мети, завдань, попередніх показників використання коштів на аналогічні заходи, структурних підрозділів, зазначених в ній свідчить про можливий намір використання коштів не за цільовим призначенням. А також про невиправдано широку повноту дискреційних повноважень співробітників ЗОДА.
- Числові показники проекту Програми не обгрунтовані. Не зазначено жодного індикатору і розрахунку кількості поїздок, запланованого орієнтовного пробігу автотранспорту, на виконання яких делегованих повноважень планується використання якої кількості коштів. Не надано обгрунтування цих сум. Напрошується висновок що таких планів немає. Відповідно постає питання яким чином, на підставі яких вихідних даних і за якою методологією проводились розрахунки. Чому сума закладена на 1 підрозділ дорівнює саме 420,00 тис. грн., а не, скажемо, 300 або 500 тис.?
- В проекті Програми відсутні будь-які індикатори, що робить не можливим належне звітування про виконання Програми. Оскільки не можливо виміряти такий очікуваний результат, як «більш якісне виконання Запорізькою обласною державною адміністрацією повноважень, що делеговані Запорізькою обласною радою, особливо тих, що вимагають безпосереднього спілкування на місцях, а не лише «кабінетну роботу»», оскільки не встановлено ані рівень виконання цієї роботи на сьогодні, ані конкретні показники покращення в подальшому.
- Під час виконання Програми може виникнути подвійне фінансування. Оскільки в завданнях і обгрунтуванні постійно проходить думка про те, що «Окремо слід виділити постійно зростаючу необхідність надання на місцях методичної допомоги створеним об’єднаним територіальним громадам і таким, що перебувають у процесі створення, а також іншим органам місцевого самоврядування. У міру збільшення кількості об’єднаних територіальних громад в області частота та кількість таких робочих поїздок профільних фахівців облдержадміністрації з надання відповідної методичної допомоги тільки збільшуватиметься.», а цими питаннями опікується окрім профільної комісії (обласний бюджет), ще і Офіс Реформ у Запорізькій області (технічна допомога), у бюджеті яких закладено відповідні статті витрат. Тим більше, що пік роз’яснювальної і методичної роботи з питань територіальної децентралізації і створенню ОТГ припадав на 2014-2015 роки, в які ЗОДА не витрачала на ці потреби жодної гривні. Не зрозуміло чим викликана така потреба сьогодні.
- У розділі ІІІ Склад проблеми та обгрунтування необхідності її розв’язання програмно-цільовим методом зазначено що «Повне та комплексне виконання Запорізькою обласною державною адміністрацією багатьох повноважень, що делеговані Запорізькою обласною радою, не представляється можливим без відповідного автотранспортного забезпечення керівництва та структурних підрозділів облдержадміністрації.» Натомість аналіз виконання Програми підвищення якості та ефективності виконання представницьких та управлінських функцій місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на території Запорізької області на 2012-2016 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 22.11.2012 № 15, зі змінами, затвердженими рішенням обласної ради №23 від 05.10.2016, а також виконання Договорів що були укладені на виконання цієї Програми ЗОДА не проводились і наданіне були. Ми після збору всіх даних, звели їх у таблицю 1
№ | Назва структурного підрозділу ЗОДА | Сума на послуги автотранспортного обслуговування,затверджені Рішенням ЗОР №23 від 5.10.2016П.13 Програми (тис.грн.) | Суми і дати укладених договорів згідно системи ПроЗорро та Youcontrol, (тис.грн.) | Суми і дати укладених договорів згідно відповіді на запит (вих.№ 07-3-039-е від 23.02.2017 підписаний Бойко З.М. виконавець Христич) | Суми витрачених коштів за укладеними договорами, (тис.грн.) | Суми, закладені в проекті Програми на 2017 рік, (тис.грн.) |
Запорізька обласна державна адміністрація | 300,00 | 287,834КП Автогосподарство—————
21.09.2016 |
250,393 | 250,393 | 300,00 | |
2 | Управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Запорізької обласної державної адміністрації | 50,00 | 49,997КП Автогосподарство01.11.2016
+45,000 ТОВ «Приваттранссервіс» |
45,000КП Автогосподарство+
46,720 ТОВ «Приваттранссервіс» |
91,720 | 430,00Департамент інформації… |
3 | Управління молоді, фізичної культури та спорту ЗОДА | 130,00 | 129,99502.11.2016 | 82,380 | 82,380 | 430,00 |
4 | Департамент культури, туризму, національностей та релігій Запорізької обласної державної адміністрації | 130,00 | 129,96304.11.2016 | 74,019 | 74,019 | 430,00 |
5 | Департамент освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації | 130,00 | 129,93604.11.2016 | 111,557 | 111,557 | 430,00 |
6 | Департамент економічного розвитку і торгівлі Запорізької обласної державної адміністрації | 130,00 | - | - | - | 430,00 |
7 | Департамент промисловості та розвитку інфраструктури Запорізької обласної державної адміністрації | 130,00 | - | 75,290КП Автогосподарство(у відкритих джерелах інформація про цю закупівлю відсутня) | - | 430,00 |
1000,00 | 685,361 |
https://youcontrol.com.ua/contractor/government-procurement/?id=12534341
http://www.rada.zp.ua/content/vosma-pozachergova-sesiya-somogo-sklykannya
Ці дані дозволяють зробити наступні висновки:
- Всі структурні підрозділи виконували свої делеговані повноваження до 2015 року без витрат на автотранспортне обслуговування.
- Всі структурні підрозділи в 2016 році не забезпечили освоєння у повному обсязі виділених за програмою коштів в рамках укладених договорів, а два структурні підрозділи взагалі не укладали договорів, що свідчить про недостатню обгрунтованість розрахунків і низький рівень планування при розробці проекту змін до Програми.
- З затвердженого Програмою по п.12 - 1,0 млн.грн. облдержадміністрацією було витрачено 685,361 (меньш ніж 70%). При цьому, «Аналіз результативних показників свідчить про забезпечення місцевими державними адміністраціями області виконання завдань, реалізацію повноважень, визначених законодавством, в обов’язковому обсязі відповідно до головної мети їх діяльності, стратегічної цілі та затвердженого паспорта бюджетної програми. Основні задачі в минулому році виконано, — наголосила, підбиваючи підсумки, Зінаїда Бойко» . Таким чином, підвищення суми з 1,0 млн. грн. до 2,880 млн.грн. не є доцільним. Як свідчить аналіз, ЗОДА для виконання делегованих повновжень на належному рівні вистачає 685,361 тис.грн.
- Не надано і обгрунтування підвищення в 4 рази витрат на послуги автоперевезення, при тому, що 5 структурних підрозділів не змогли освоїти у 2016 році навіть по 130,00 тис.грн. у повному обсязі.
- Управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю при ліміті в 50 тис.грн. фактично витратило 94,997 грн., що майже вдвічі більше від показників Програми, що свідчить про низький рівень контролю за виконанням Програми і витрачанням коштів обласного бюджету з боку УВП та апарату ЗОДА. Тобто, Запорізька ОДА не в змозі забезпечити належний рівень виконання розділу VІІІ Організація управління та контролю за ходом виконання Програми у зв’язку з тим, що «Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснюють відповідальні виконавці».
Додатково варто зазначити що керівник Управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю Олександр Зубченко укладав договір з ТОВ «Приват-Транссервіс», яка має ознаки фіктивності. А саме, за даними аналітичної платформи https://youcontrol.com.ua/ це товариство очолює Васил’єв Володимир Віталійович, пов’язаний з 7 підприємствами, 6 з яких він очолює. А засновник товариства Трунов Олег Миколайович пов’язаний з 12 підприємствами, 4 з яких він очолює.
- Суми , закладені у проект Програми є необгрунтованими. ЗОДА не в змозі забезпечити належний рівень контролю за використанням коштів Програми.
- Департамент економічного розвитку і торгівлі, який несе велике навантаження по плануванню, контролю програм, судячи із зібраних даних, взагалі для виконання своїх повноважень належним чином не потребує автомобільного обслуговування.
- Натомість апарат ЗОДА на весь рік закладає суму у 300,00 тис.грн., що не можливо пояснити. Оскільки за даними 2016 року така сума витрачалась одноособово головою ЗОДА на протязі одного кварталу. Це може свідчити про де-факто, появу дефіцита бюджету на обслуговування лише голови ОДА впродовж року приблизно у 900,00 тис. грн. і можливий перерозподіл коштів між структурними підрозділами.
- Запорізька ОДА на стадії концепції програми не забезпечила проведення його громадського обговорення як того вимагають ст.41 ЗУ Про міські державні адміністрації.
- Проект Програми не містить переліку заходів і завдань Програми, очікуваних результатів із зазначенням індикаторів і вихідних даних. Не містить аналізу попередніх витрат. Замість аналізу (обгрунтованого на підставі зібраних даних ) поточних проблем надано загальний опис без прив’язки до конкретних делегованих повноважень.
- Натомість, проведений нами аналіз попередніх витрат, на підставі забраної інформації, свідчить про необгрунтованість фінансових показників проекту Програми.
- З відповіді ЗОДА (за підписом Бриля К.І.) вих.№ 07-3-070-е від 16.03.2017 на наш запит виходить що в Запорізькій ОДА відсутні посвідчення про відрядження, що не дає змоги підтвердити перебування у відрядження, дати, відстань, мету тощо, що необхідно для обгрунтування витрат на послуги автоперевезення (що необхідно для розрахунку витрат врахування часу, пробігу, місця призначення тощо) ведення обліку і контролю за кількістю надатих послуг. Натомість укладені структурними підрозділами Договори містять вимогу до оформлення відповідних документів ( п.6.2.2. Договору ЗОДА № 12/16 від 21.09.2016 містить вимогу заповнення маршрутних аркушів, які могли б замінити посвідчення про відрядження і бути обгрунтуванням ведення розрахунків не за часовим тарифом (137,2 грн.), а за тарифом 6,18 грн. за 1 км. пробігу за межами Запоріжжя (тобто у відрядження). Натомість обгрунтованість застосування тарифів визначити не можливо, оскільки як стверджує керівник апарату ЗОДА Бойко З.М. маршрутних аркушів вони також не ведуть. Так у відповіді вих.№ 07-3-039-е від 23.02.2017 на наш запит Зінаїда Бойко зазначає: «Відповідно до договорів розрахунки за наданими послугами здійснювались на підставі актів виконаних робіт, форми яких не передбачають іншої інформації (в тому числі кілометраж, адреси поїздок тощо». Тобто, окрім надання у відповідь на запит недостовірної інформації що суперечить п 6.2.2. Договору, має місце ще і відсутність належного обліку.
Відсутність посвідчень відрядження_ЗОДА
Витрати структурних підрозділів_2016
Таким чином, Запорізька ОДА не має системи обліку отриманих послуг з автоперевезення.
ЗОДА не веде обліку ані кількості поїздок, ані відстані, ані мети і обгрунтованості використання автотранспорту, ані осіб, що отримували послуги. Враховуючи це, не можлива ані перевірка обгрунтованості економічних показників, ані перевірка цільового використання коштів обласного бюджету, ані належне і достовірне звітування про виконання Програми.
12. В рамках діючої в 2016 році Програми, для апарату ЗОДА було виділено 300,00 тис.грн. Натомість, як свідчить https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-08-04-000731-b , оголошення було розміщено на забезпечення послугами автоперевезення лише однієї особи –голови ЗОДА. Про що 21.09.2016 року було укладено з КП «Автогосподарство» Договір № 12/16, аналіз якого свідчить, що за узагальненими підрахунками, голова ЗОДА в 4 кварталі 2016 року отримав послуги з автоперевезення об’ємом у 1825 годин (сума договору 250 393,54 грн. вартість 1 години згідно додатку до Договору- 137,20 грн.). Кількість робочих днів за строком дії договору з 21.09.2016 по 31.12.2016 – 72. (умовами договору передбачено обслуговування в робочі дні з 8-00 до 17-00).
- 1825 годин/72 робочі дні = 25,35 год./день – строк надання послуг впродовж робочого дня 25,35 год. на добу.
- 72 робочі дня х 8 годин х 137,2 грн./час.= 79 027,2 грн. За 72 робочі дні, на які укладено договір, за тарифом зазначеним у додатку до договору, витрати на послуги автоперевезення складають 79 027,2 грн. при сумі сплаченій ЗОДА на користь КП «Автогосподарство» в 250 393,54 грн. Переплата за узагальненим підрахунком складає 171 366,34 грн. при тому, що послуги надаються впродовж всього робочого дня голови ЗОДА і весь квартал весь час він провів у роз’їздах, не заходячи до кабінету.
13. При виконанні Програми ЗОДА допускає грубі порушення законодавства, як то укладання договору до прийняття Програми і встановлення права на використання 300 000,00 грн. Так, Договір між ЗОДА та КП «Автогосподарство» в рамках Програми , відповідні зміни до якої були прийняті обласною радою рішенням № 23 від 05.10.2016, було укладено 21.09.2016. Відповідно оголошення на ПроЗорро розміщено в серпні 2016 року.
14. Згідно ст.47 ЗУ Про місцеві державні адміністрації, діяльність ЗОДА на виконання власних повноважень фінансується виключно із держбюджету.
При цьому фінансування відбувається в межах затверджених КМУ бюджетів. Якщо порівняти витрати на заробітну плату і послуги з автоперевезення апарату ЗОДА на реалізацію власних і делегованих повноважень, виходить що делеговані повноваження займають близько 30% часу держслужбовців ЗОДА. Відповідно, варто тримати баланс і при прийнятті обласних Програм.
Так за показниками 2016 року можна зробити висновки що і власні, і делеговані повноваженння поза межами офісної будівлі ЗОДА виконувала виключно за рахунок обласного бюджету.:
Статті витрат | Власні повноваження | Делеговані повноваження | |
Заробітна плата апарату ЗОДА | 4 546 600+1 000 300 нарахування на з/пл | 1 916 500 | 34,5% |
Послуги автотранспорту | 0 | 1 000 000 | 100% |
Кошторис на 2016 рік на утримання апарату ЗОДА (00022504) погоджений заступником Міністра Качур Р.П. 25.02.2016 року.
Кошторис апарату ЗОДА 2013-2016рр.
Витрати на виконання делегованих повноважень затверджені рішенням ЗОР № 23 від 05.10.2016 року.
Витрати структурних підрозділів_2016
Висновки:
Не доцільно виділення в рамках програми Запорізької обласної ради коштів Запорізькій ОДА на оплату послуг автоперевезення для виконання делегованих повноважень через необгрунтованість показників проекту, внутрішні протиріччя в проекті Програми, відсутність системи обліку і звітності за отримані послуги та витрачені кошти обласного бюджету.
Ми розробили Рекомендації, які разом із Запереченнями направили до обласної ради:
- Рекомендувати ЗОДА до внесення проекту рішення про затвердження проекту Програми до порядку денного сесії обласної ради суттєво доопрацювати проект Програми:
-Розробити систему обліку і індикаторів отриманих послуг, затвердити перелік форм для цих потреб:
- Розробити і внести до проекту Програми конкретні індикатори і кількісні показники, за якими можливо перевірити виконання Програми (як то: кількість, мета поїздок, кілометраж, час, виконавці тощо);
- Розробити і внести до проекту плану заходів із виконання делегованих повноважень з розбивкою по датам, виконавцям і очікуваним результатам кожного заходу по кожному структурному підрозділу, забезпечивши досягнення запланованими заходами запланованих очікуваних результатів і мети Програми;
- Додати до проекту Програми перелік документів, якими буде підтверджено звіт з виконання Програми;
- Провести громадське обговорення в електронному вигляді проекту концепції Програми у відповідності до вимог ст.41 ЗУ Про місцеві державні адміністрації;
- Надати копію плану роботи на виїзді (і витрат на ці поїздки за рахунок позапрограмних джерел) з надання методологічних і консультативних послуг Офісом реформ в Запорізькій області для уникнення подвійного фінансування одних і тих самих заходів.
Ми надіслали наші заперечення до Запорізької обласної ради і маємо надію що депутати дослухаються до аргументів, викладених в Запереченнях і надалі будуть вимагати належного обгрунтування від ЗОДА при підготовці проектів Програм, що фінансуються коштом обласного бюджету.
Заперечення_делеговані повноваження ЗОДА
А також думаємо, що в діях Олександра Зубченко, представників апарату ЗОДА при укладанні договорів на виконання цієї Програми, а також при підписанны актів виконаних робііт, можуть міститися ознаки службових правопорушень.
Оставить комментарий