17 травня 2024 року відбулось обговорення проєктів рішень Запорізької міської ради, організоване ВУС. Сесія мала проходити 23 травня. Тож, час на підготовку та направлення зауважень на окремі проєкти рішень, час ще був. При цьому опрацьовувались наявні проєкти рішень. Оскільки достовірного проєкту порядку денного сесії не знайшлось.
Оскільки наша робота з припинення необгрунтованих витрат бюджету на Запорізьку обласну раду, закінчилась, можемо повернутись трохи в бік міськради.
Загальна картина не вразила. Такий саме, як в обласній раді, низький рівень обгрунтування проєктів рішень. Така ж сама безіндикаторність наявного стану і очікуваних результатів. Такий самий розподіл коштів громади, що має ознаки неефективності. Якщо не сказати більше. Бо навіть видно на користь кого ця неефективність закладається. По окремим проєктам рішень така «неефективність» досягає 30%.
33 зі 165 млн.грн. знов направляються на поточний ремонт та встановлення НОВИХ засобів регулювання дорожнього руху. Враховуючи закладені 300 млн. в іншій Програмі. Ми досліджували раніше скільки дорожніх знаків закуплено було в 2023 році. Доцільність і реальність таких заходів викликає великі питання. Як і ціноутворення.
Викликає сумніви і необхідність виділення коштів на поповнення стутутних та обігових коштів ЕЛУАШу та ЗМІА.
Так само, як і раніше, на оборонну Програму закладаються ремонти, меблі тощо для підрозділу ГУ НП (9,3 млн.). Так само на авто. Цього разу стратрозслідуванню (5,1 млн.). Звісно, на оборонні потреби закладається 400 млн. Але чомусь дотацією, а не субвенцією.
І це потребує окремого уточнення. Оскільки несе великий корупційний ризик. Ризик дискреції та безконтрольності. Оскільки, з призначенням відпускника Івана Федорова на посаду голови Запорізької ОДА, керівництва громад чомусь почало направляти кошти (які планували витратити на оборонні цілі) на якийсь Фонд оборони (як сповіщає на ресурсах ОДА прес-служба). https://www.facebook.com/watch?v=754510130080243
При цьому рішення про таку передачу не містять контролюючих заходів. І Запорізька міськрада не виключення. Рішень про створення якогось фонду і порядку його розподілу у відкритому доступі немає. Відповідно, встановити організаційну форму фонду, відповідальних осіб, критерії розподілу, головних розпорядників тощо не можливо. Це на етапі використання коштів. На етапі ж планування- повна дискреція. Доповнена безконтрольністю і відсутністю підзвітності. Загалом, через велику кількість корупційних ризиків, ми описали ідеальну корупційну схему.
Аналогічна ситуація з 50 млн. Повітряної армії Запоріжжя. Теж дотація, теж на ОДА, теж безконтрольно. А це питання включено до порядку денного наступної сесії.
Громадськість поставлена в глухий кут винахідливістю провінційних корупціонерів. Оскільки обмежені в інструментарії, який можна рекомендувати міськраді в цьому випадку. Дотація- не цільові кошти. Витрачай на свій розсуд. Не туди витратив, кримінальної відповідальності за нецільове використання не буде. Тобто, безкарність закладається ще на етапі прийняття рішення. Здійснювати контроль має головний розпорядник. А це хтось в ОВА. Міськрада не може приймати рішень щодо іншого органу влади. Звісно, вона отримає формальний звіт, який без розгляду затвердить сесійно. І ніхто не буде перевіряти а що реально закуплено, за яку ціну, куди воно реально пішло і чи дійшло до наших військових взагалі? І скільки з закупленого дійшло? А на сьогодні вже надходять сигнали що окремі підрозділи нічого від обласної влади не отримують. За якими критеріями пан Федоров визначає кому передавати ті безпілотники чи білі пікапи, на фоні яких він так піарно знімається, не відомо. БІЛІ пікапи на фронт? Серйозно? https://www.facebook.com/zoda.gov.ua/videos/976946120551078/
Тож, на сьогодні можна констатувати, що всі кошти, що громадськості за допомогою громадських слухань та петиції спромоглась залучити на обороноздатність міста та області, потрапили в безконтрольну схему. Не дивлячись на те, що під час громадських слухань Наталія Заболотна звертала особливу увагу не тільки на виділення коштів, а і на їх ефективний розподіл та підзвітність. Депутати, підтримавши своїми голосами і рекомендації громадських слухань, і петицію, чомусь виконують їх вибірково.
Що можна порадити в цій ситуації? Здійснювати міськраді закупівлі особово, з прийняттям порядку використання цих коштів, встановленням відповідальних, індикаторів та відкритого звітування. Але, Запорізька міськрада нажаль, на сьогодні втратила де-факто свою фінансову суб’єктність в цих питаннях. І навряд чи наважиться на знищення корупційних ризиків.
Окремим питанням стоїть переформатування комунальних установ та КП. Ліквідовуючи КУ Інспекція з благоустрою міста Запоріжжі. Без передачі повноважень скандальному КП Муніципальна варта. Окрім чого не прослідковується відповідність новоутворення Закону Про адмін.процедуру. Відповідно, рекомендацією може бути відкладення прийняття цього рішення до його концептуального перегляду на відповідність до всього спектру діючого законодавства. А також, до розробки єдиної програми фінансової підтримки цього КП. Саме централізований програмний спосіб має стати пріоритетним на заміну розкидання різних видатків на Мунварту по різним Програмам. Рішенням також варто передбачити преємственість об’єктів комунальної власності. Оскільки, за запропонованою у проєкті рішення процедурою, не передбачена ані передача повноважень, ані збереження документації.
Окремого дослідження потребує і необхідність проведення ремонтних робіт на 15 млн.по Першій Ливарній, 38, де планується створення чергового ЦНАПу. Належного індикаторного обгрунтування не надано. Як і інформації про «інші джерела фінансування» на 3,5 млн. При тому, що здача об’єкта планується лише в 2025 році.
Оприлюднено і проєкт Програми сприяння зайнятості населення, що не потребує фінансування з місцевого бюджету. І яка за індикаторами в сухому залишку направлена на працевлаштування за допомогою Фонду 10 осіб з інвалідністю.
Знов просувається і включена до порядку денного Програма використання депутатських фондів на 64 млн. Які планується 100%-во направити на соціальну підтримку населення. Не дивлячись на те, що під час підготовки розгляду петиції, що я ініціювала, Департамент міськради запевняв мене що депутатських фондів в 2024 році не буде. Яка тут може бути рекомендація? Не приймати цю Програму через її підвищений рівень корупційності. Нічого окрім непрямого підкупу виборців ця програма в такому вигляді не несе. Тож, кошти варто направити на розподіл Управлінням соціального захисту. Де працює належна комісія, критерії та встановлена відповідальність за використання цих коштів.
Окремо варто сказати про переведення КП Інститут розвитку міста в статус комунальної установи. Що триває наразі. Оприлюднено проєкт Статут цього КУ. Колеги запевняли в необхідності цієї інституції. Проте, її неспроможність забезпечити навіть себе проєктним методом вже викликає сумніви в її спроможності. Що доповнює текст Статуту. Оскільки дана редакція Статуту цієї КУ не дасть можливості донорам виділяти гранти на цю інституцію. Це закладено вже на рівні формулювання мети. Якій, до того ж, не відповідають окремі пункти предмету діяльності. Оскільки в предметі йдеться про сприяння залученню коштів. В той час, як в меті передбачені лише консультативні та допоміжні функції. Тож, чи варто городити город заради того, щоб донор припинив розгляд заявки ще на етапі знайомства з метою в Статуті? Спостерігається низький рівень фаховості при розробці цієї редакції Статуту. Рекомендація: Відкласти прийняття до опрацювання тексту Статуту.
Загалом, більша частина проєктів рішень в частині індикаторів та обгрунтування потребують перегляду, уточнення та доопрацювання. Форма 3 потребує оновлення.
Під час підготовки рекомендацій стало відомо, що проведення сесії Розпорядженням від 17 травня 2024 року призначено на понеділок 20 травня. І частина цих проєктів рішень може стати рішеннями вже завтра. https://zp.gov.ua/documents/148070-pro-sklikannia-pozacergovoyi-sesiyi-miskoyi-radi Що змусило нас змінити плани і оприлюднити цей матеріал самостійно. Таким чином, до попередніх зауважень додається ще одне- питання відкритості та передбачуваності з передбаченим оприлюдненням проєкту порядку денного та проєктів рішень (з усіма додатками) за 10 днів до сесії. Як передбачено ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні та ЗУ Про доступ до публічної інформації.
Оставить комментарий