Спостерігаючи за перебігом протистоянь та невігластва в новому складі Запорізьких міської та обласної рад, можна довго дискутувати хто правий, а хто винуватий. Мірятись політичними важелями та засипати виборців технологічними еседжами. Але… нас цікавить лише правовий бік питання і дотримання прав мешканців територіальних громад, яким не пощастило вчергове вляпатись зі своїми обранцями-представниками їх інтересів.
Тож, про інтереси та права.
Почнемо «від пічки». Тобто, з базового законодавства, яким є ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні, який у своїй 2 статті зазначає що:
«Стаття 2. Поняття місцевого самоврядування
1. Місцеве самоврядування в Україні — це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади — жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста — самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
2. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст».
І здійснюється це самоврядування на принципах народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.(Стаття 4).
Тобто, обрані виборцями особи зобов’язані в межах Конституції та законів вирішувати питання місцевого значення та діяти в інтересах громад.
Давайте хоча б через ці 2 принципи подивимось на ситуацію.
Запорізька міська рада.
Секретар міської ради не проходить спецперевірку при прийнятті на роботу. Обов’язкову перевірку, передбачену антикорупційним законодавством. Є відповідний висновок НАЗК. Дії його керівника, який має прийняти його на роботу вірні- не прийняття. А при попередньому оформленні (не зрозуміло чому до результатів спецперевірки НАЗК) — звільнення.
Реакція незгодних з вимогами антикорупціного законодавства України депутатів- не приходити на скликані в законному порядку мером сесії. Що поставили під загрозу вирішення багатьох питань місцевого самовряування. Тобто, того, для чого їх обирали і що, згідно законодавству є обов’язком депутатів. Обидва пункти статті 2 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні є порушеним більшістю депутатів запорізької міської ради. Більш того, неодноразово, тобто систематично і системно.
Більш того, відстоюючи свого колегу, в чиїх діях спецорган державної влади по запобіганню корупції зафіксував порушення антикорупційного законодавства, можно констатувати що депутати міськради тотально стали на бік особи, яка вчінила правопорушення пов’язане з корупцією. Тобто, вони толерантні до корупції. В якій країні така рада в такому складі проіснувала б хоч тиждень?
Бо з правової точки зору все виглядає так: три чверті депутатів за попередньою змовою умисно порушують права громадян, системно і систематично ( 3 та більше разів) ігнорують виконання своїх обов’язків і толерують до корупції.
Що має бути після цього? Лише розпуск ради з недопущенням діючих депутатів до балатування у майбутньому.
ЗУ Про статус депутатів місцевих рад визначає обов’язки депутаті так:
«Стаття 18. Обов’язки депутата місцевої ради у раді та її органах
Депутат місцевої ради зобов’язаний:
1) додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів;
2) брати участь у роботі ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень;
3) виконувати доручення ради, її органів, сільського, селищного, міського голови чи голови ради; інформувати їх про виконання доручень.»
І ось тут ми ще не побачили одного- невиконаних доручень мера депутатам. Ну для повноти абсурду.
На нашу думку, депутати запорізької міської ради, які в протиправний спосіб відмовляються виконувати визначені в законодавстві свої обов’язки, мають не влаштовувати протиправні демарші, а просто колективно скласти свої мандати. І чесно повідомити виборців про свою толерантність до корупції і неспроможність виконувати делеговані їм громадянами повноваження. І убезпечити цим своїх виборців від порушення їх прав неприйнятими рішеннями місцевого значення, від акцій прямої дії, відриву громадян від їх роботи для висловлення на плакатах цим горе-обранцям свого ставлення до них.
Проте, ми чудово розуміємо що так не станеться. Що їх тільки з кріслами винести можна. Що жодні етичні і законні механізми у нас не працюють. І від виборів до виборів живуть обранці весело. І бачили вони ці інтереси громад десь далеко….
Оставить комментарий