Пройшло вже кілька років з того часу, як розпочали свою діяльність нові незалежні антикорупційні органи. Але цього часу достатньо для налагодження своєї роботи і виконання своїх безпосередніх повноважень: запобігання і боротьби з корупцією.
Особливі надії громадськість покладала на НАЗК (Національне Агентство з питань запобігання корупційї), яке і мало здійснювати фінансовий контроль за результатами перевірок е-декларацій представників органів публічної влади і депутатів всіх рангів.
З першого ж дня роботи громадськість розпочала засипати НАЗК повідомленнями про правопорушення пов’язані з корупцією, додаючи до них цілі пакети підтверджуючих документів і розслідувань, отримуючи при цьому здебільшого відповіді, що підстав для притягнення до відповідальності немає. При цьому відповіді ці ми витягували лише запитами. НАЗК здебільшого не вважає за потрібне повідомляти заявників про результати перевірок, що проводяться за їх повідомленнями. Особисто на наші повідомлення нам відписувались словами представників ОДА, які відмазуючись,звісно писали що вони не винні і все неправда. Саме це без проведення перевірок (судячи із змісту листа) нам і відповідали.
http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2016/12/nazk-pereviryaye-zakonnist-prixovuvannya-deklaraci%D1%97-golovi-zaporizko%D1%97-oda/
На купу наших звернень з приводу перевірки е-декларації голови Запорізької ОДА Костянтина Бриля нам приходили відповіді що це не можливо за рядом причин.
Але восени 2017 року одночасно дві громадські організації: Громадський люстраційний комітет та Народний Захист, направляють до НАЗК чергові повідомлення про правопорушення пов’язані з корупцією Костянтина Бриля. Обидві організації пишуть про виявлені невідповідності в е-декларації Костянтина Бриля за 2016 рік. В т.ч. і про задекларовані два основних місця роботи (ЗОДА та СБУ), про нову Тойоту 2015 року випуску придбану в тому ж році за 100 тис. грн. і т.д.
https://public.nazk.gov.ua/declaration/0b1ed7e9-54b7-41c9-8a07-957dcb14be2f
Після цього 28.09.2017 року НАЗК приймає таки рішення про проведення повної перевірки пана Бриля, про що і повідомляє обом громадським організаціям.
ЗУ Про запобігання корупції встановлює конкретний строк на проведення такої перевірки- 2 місяці. Почекавши ще трошки, на всяк випадок (ми ж розуміємо в якій країні ми живемо), ми в лютому 2018 направляємо запит до НАЗК з проханням надати нам копію висновків повної перевірки е-декларації Костянтина Бриля. На що отримали відповідь що висновку ще немає.
Пройшло майже 9 місяців. Тиждень тому ми знов направляємо до НАЗК аналогічний запит. І, о диво, нам приходить Рішення про результати перевірки, яке за дивним збігом обставин чомусь було прийнято наступного дня після отримання НАЗК нашого запиту, зміст якого нас зовсім не здивувал.
Якщо коротко, то НАЗК перевірило, і все ОК.
Дослідження біографії Костянтина Бриля тут: http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2016/09/pro-dostup-do-publichno%D1%97-informaci%D1%97-pro-minule-pana-brilya-i-pro-chergove-sumisnictvo/
При цьому НАЗК не досліджував достовірність задекларованої ціни Тойоти і не знайшов в реєстрах Костянтина Бриля як керівника ГО «КОГО «З ВІРОЮ В УКРАЇНУ» / 38349755 Юридична адреса 08400, Київська обл., місто Переяслав-Хмельницький, ВУЛИЦЯ ЯРМАРКОВА, БУДИНОК 46 Основний КВЕД 94.99 Діяльність інших громадських організацій, н. в. і. у. Директор БРИЛЬ КОСТЯНТИН ІВАНОВИЧ (за даними аналітичної платформи Уoucontrol та ЄДР).
Але у цій відповіді є багато цікавого.
Виявляється що подвійний статус «таємного агента в органах публічної влади» встановлено одночасно з призначенням пана Бриля першим заступником голови Запорізької ОДА 25.09.2015. І встановлено що в цей день пана Бриля було зараховано до діючого кадрового резерву СБУ і одночасно призначено першим заступником голови ЗОДА. І зроблено це за ініціативи Григорія Самардака (на той час голови ЗОДА). Виникає питання: як давно знайомі Григорій Самардак і Костянтин Бриль що перший встановлює такий пільговий режим для пана Бриля? Чим керувався Григорій Самардак коли просив СБУ внести свого поки ше ,навіть, не першого заступника, до діючого резерву СБУ? Навіщо Запорізькій області «таємний агент» у керівництві області? І т.д.
Знайшло НАЗК незадекларовану земельну ділянку пан Бриля га. в Циблівській с/р, про яку Костянтин Іванович , судячи з його пояснень, не знав, бо заявив що цю земельну ділянку оформлено на нього без його відому. Плутається він і в тому, яку ділянку він придбав, а яку отримав безкоштовно.
Заплутався Костянтин Іванович і з датою придбання мотоциклу, зазначивши дату придбання 2016 рік. Натомість за даними НАЗК це 2004 рік.
Як не знав він і про 8 довіреностей ( в т.ч. генеральних) на користування елітними автомобілями (3 МВ, в тому числі і G та S, а також на Ленд Ровер) та всім майном панів Матвієнко. Але через відсутність у НАЗК текстів цих довіреностей (????), перевірити факт користування цим майном НАЗК не змогло (!!!).
Не зазначив він і елінги в Криму, які через тимчасову окупацію перевірити немає можливості. Більш того, пан Бриль наполягає на тому, що вони були продані ще в 2011 році. Що ще більше викликає сумнів, оскільки в такому випадку ці правочини відображались би в держреєстрі.
Забув задекларувати пан Бриль і ще одне підприємство: ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ МИСЛИВСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО «ПЕРЕЯСЛАВСЬКЕ»/32393573, де його дружина є співзасновником з дивним внеском у 0,00 грн.
Проблеми у нього виникли і з сумами оцінки нерухомості. НАЗК встановило що земельна ділянка в Пущі Водиці коштує не «невідому» суму, а 2.7 млн. грн. А будинок в 629 кв.м. вартує не 900 тис.грн., а майже 11 млн. грн. А квартира в Києві вартує не чверть мільйона, а 4,3 млн. грн.
НАЗК встановлено, що основним місцем роботи Костянтина Бриля була Запорізька ОДА, тобто орган публічної влади.
Щодо зарплати в СБУ, то це доплата до рівня працівника СБУ. Тож засекречені зарплати можна вирахувати на прикладі пана Бриля. За 2016 рік це 269 978 грн./рік. Або майже 23 тис. грн./міс.
Конфлікту інтересів не встановлено.
Ознак незаконного збагачення не встановлено.
Рішення підписано Мангул О.А.
НАЗК_висновок перевірки декларації Бриля
Що ж можна сказати про НАЗК? У випадку з СБУ вони повністю проігнорували свої повноваження з розробки порядку декларування в режимних випадках. В листі підтверджено що не НАЗК вирішували ці питання стосовно СБУ, а СБУ повідомило НАЗК про режим закритості е-декларацій своїх співробітників, що суперечить вимогам ЗУ Про запобігання корупції. Більш того, як витікає з тексту листа, е-декларації СБУ-шників їм не доступні і встановити дати подання вони можуть лише за повідомленням СБУ. Тобто, провести повноцінну перевірку у відповідності до ЗУ Про запобігання корупції вони не мають можливості. Враховуючи що призначення головою ОДА і залишення в діючому резерві знов відбувалось одночасно двома першими особами Президентом України та керівником СБУ, то встановлення відсутності порушень при поданні закритої е-декларації передбачити не важко.
До речі, громадські організації таку перевірку проводять за 1-2 дня.
Ми навели конкретний кейс, як незалежні антикорупційні органи проводять перевірку і притягають до відповідальності. Чи дійсно саме цього потребує Україна, витрачаючи в перод війни на їх створення і утримання шалені кошти?
Оставить комментарий