З попередніх двух сесій нічого майже не змінилось. Як і раніше біля 60-80% питань буде внесено до порядку денного з голосу, уникаючи оприлюднення проектів рішень. Це є грубим порушенням вимог ЗУ «Прозапобігання корупвцх.
Як і раніше на сесію 22.05.2018 заплановано розглянути 39 питань. А на погоджувальній раді протягується ще з 70.
Найбільше з опублікованих проектів рішень на сайті- це Звіти за виконання обласних Програм, кадрові питання та пару господарських.
Без належного оприлюднення планується прийняти рішення про передачу 5 гемодіалізних апаратів до онкодиспансеру. Мабуть щоб сховати частину безкоштовного обладнання, а хворих «крутити» на орендованому. Та ще й щоб забули рівень витрат по ним.
Більшість із звітів це звіти про використання коштів обласного бюджету за «силовими» Програмами.
Так, за Програмомую сприяння розвитку матеріально-технічної бази, соціальної, інформаційної та організаційної підтримки військових частин Збройних Сил України, Національної гвардії України та Державної прикордонної служби України, які дислокуються на території Запорізької області на 2017 — 2021 роки, затвердженої рішенням Запорізької обласної ради від 06.04.2017 № 59, зі змінами в 2017 році витрачено
4 533,943 тис. грн.
На підтримку суду — 1233,75 тис. грн.
На програму «Забезпечення територіальної оборони Запорізької області на 2017-2021 роки», затвердженої рішенням Запорізької обласної ради від 06.04.2017 № 57, зі змінами — 2 521,499 тис. грн.
Зазначені профінансовані кошти з обласного бюджету в 2017 році були використані на:
закупівлю та закладку (до недоторканих запасів) паливно-мастильних матеріалів та технічних рідин (дизпаливо, бензин А-92, антифриз «Synoptic 40», тосол «Алтай», бочка для палива 200л) – 380,300 тис. грн.;
закупівлю та закладку (до недоторканих запасів) продовольчого забезпечення (бак для питної води, тарілка металева, кухоль металевий, половник металевий, ложка металева, виделка металева) – 132,800 тис. грн.;
закупівлю та закладку (до недоторканих запасів) матеріалів господарчого забезпечення (генератор автономного живлення «Kentavr КБГ-500А», бензопила ланцюгова Limex Мр-451п, вогнегасники ВП-2 (3) та ВВК-2 (ОУ-3), ножовка по дереву 450мм, молоток слюсарний, плівка П/Е чорна (біла) 100мкм, Цвяхи будівельні, провід електричний ШВВП 2х1,5, лампочка електрична, брус та дошка будівельна різні, умивальник) – 323,900 тис. грн.;
поточний ремонт, закупівлю меблів і витратних матеріалів для електронного тиру в будівлі обласного збірного пункту (столи та стільці польові (розкладні), банер 2000х1800 з люверсами для тиру, металоконструкція до банеру з профтруби 30х30х2 мм, тека бумвініл велика, мішені №10а, канцелярське приладдя (Клей ПВА, маркер (різний), ножиці, скотч, коректор, реєстратор А4, олівець, ручка масляна, кнопки нікельовані, біндер 25мм-32мм-51мм, степлер, книга ділова А4, зошит А5 72арк., ніж канцелярський, папір А3), фанера 6-8 мм, фарба алкідна) – 191,199 тис. грн.;
облаштування пункту управління штабу зони територіальної оборони (столи письмові, столи для роботи груп ТрО, стіл для нарад, трибуна, столи для карт, ліжка для відпочинку чергової зміни, стенди з територіальної оборони) – 113,000 тис. грн.;
забезпечення особового складу засобами зв’язку та оргтехнікою (ретранслятор «SLR 5500 136-174M 50W FA09B», радіостанція автомобільна «Motorola TRBO DM4600», радіостанція «Beofeng UV-5R», телефонний апарат «Panasonic КХ-ТS2368 RUW», телефон-факс «Panasonic КХ-FT 982 UA-B», комплект супутникового зв’язку, радіостанція «Motorola DP4400E») – 1 059,550 тис. грн.;
проведення «Єдиного всеукраїнського стрілецького дня» – 320,750 тис. грн.;
Виготовлення та придбання вищезазначених матеріалів, дало змогу обласному та районним військовим комісаріатам (штабам зони (районів) територіальної оборони) Запорізької області у 2017 році забезпечити та здійснити:
безперервне керівництво та управління територіальною обороною, проведення заходів з метою підтримання відповідних вмінь та навичок особового складу адміністрації пунктів управління штабів зони (районів) територіальної оборони, під час проведення навчань (тренувань) підрозділів територіальної оборони Запорізької області (проведено 3 навчання (тренування) за 2017 рік);
закупівлю та закладку на зберігання (як недоторкані запаси) матеріалів першої необхідності, для прискорення розгортання підрозділів територіальної оборони Запорізької області, що є значним підвищенням бойової готовності, оборони держави і впливає на підвищення спроможності територіальної оборони в Запорізькій області;
особовий склад підрозділів територіальної оборони Запорізької області має можливість проводити заняття з вогневої підготовки з імітацією бойових стрільб (у приміщенні електронного тиру будівлі обласного збірного пункту), що в свою чергу підвищує рівень навченості особового складу та економить витрати на їх проведення;
забезпечити стійкий зв’язок між основними підрозділами територіальної оборони на території всієї Запорізької області;
створення сприятливих умов для належної підготовки у мирний час особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань за призначенням, шляхом проведення навчань та тренувань з практичного відпрацювання навичок бойової підготовки.
А за Програмою профілактики правопорушень та забезпечення громадської безпеки в Запорізькій області, розвитку матеріально-технічної бази Головного управління Національної поліції в Запорізькій області, прокуратури Запорізької області, Військової прокуратури Запорізького гарнізону Південного регіону України, Управління Служби безпеки України в Запорізькій області, Головного управління ДФС в Запорізькій області, Управління патрульної поліції у м. Запоріжжя Департаменту патрульної поліції на 2017-2021 роки, затвердженої рішенням Запорізької обласної ради від 06.04.2017 № 56, зі змінами — 31789,618 тис. грн.
У звіті, звісно наведені покращені показники розкриття злочинів і зниження рівня злочинності.
А також наведено статті витрат:
1. Головне управління Національної поліції в Запорізькій області (далі — ГУНП) – виділено 16804,000 тис. грн., освоєно 16795,667 тис. грн.
Зазначені кошти були направлені на:
оснащення оперативних, слідчих, спеціальних та інших підрозділів ГУНП спеціальною технікою, обладнанням та устаткуванням, засобами індивідуального броне-захисту та активної оборони, майном радіаційного, хімічного, бактеріологічного захисту, а також військово-інженерного призначення та іншими спеціальними засобами – 3114,000 тис. грн. (придбано та встановлено апаратно-програмний комплекс виявлення ідентифікаторів мобільних терміналів стандарту GSM/UMTS/LTE);
придбання засобів зв’язку та телекомунікаційного обладнання –
1984,700 тис. грн. (придбано комплект телекомунікаційного обладнання із засобами зв’язку для оснащення ситуаційного центру ГУНП);
оснащення чергових частин, оперативних, слідчих та інших підрозділів ГУНП новітньою інформаційно-аналітичною, комп’ютерною та офісною технікою та частинами до неї – 3196,970 тис. грн. (придбано: комп’ютерне та серверне обладнання для забезпечення роботи ситуаційного центру – 4 компл.; комплект електричної апаратури з джерелами живлення для забезпечення цілодобовим електроживленням комп’ютерного та інформаційно-аналітичного обладнання ситуаційного центру ГУНП; персональні комп’ютери — 29 шт.; телевізійно-інформаційні панелі – 15 компл.; ноутбуки – 22 шт.; планшетні комп’ютери – 55 шт.; комп’ютерне обладнання – 14 шт.);
оновлення автотранспортного парку органів та підрозділів ГУНП – 5000,000 тис. грн. (придбано спеціалізовані автомобілі «Renault Dokker» — 11 шт. та запасні частини для ремонту службового автотранспорту);
будівництво будівель за адресою: м. Запоріжжя, вул. Глісерна, буд. 19 – 3500,000 тис. грн. (будівництво 2-х поверхового побутового корпусу для підрозділу спеціального призначення на 76 осіб та розроблення проектно-кошторисної та дозвільної документації).
До обласного бюджету повернуто 8,333 тис. грн.
2. Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (далі – ГУ ДФС) — виділено 2097,341 тис. грн., освоєно 2045,275 тис. грн.
Зазначені кошти направлені на:
придбання сучасної спеціальної техніки – 20,062 тис. грн. (придбано: камеру з об’єктивом; дзеркало автомобільне з монітором та відеореєстратором; акумуляторні батареї – 18 шт.);
придбання новітнього устаткування для автоматичної обробки інформації – 669,500 тис. грн. (придбано: системні блоки з клавіатурою та маніпуляторами – 65 компл.; монітори – 96 шт.);
придбання друкуючих пристроїв – 132,000 тис. грн. (придбано: багатофункціональні пристрої – 2 шт.; принтери лазерні – 24 шт.);
придбання побутової техніки – 100,226 тис. грн. (придбано та змонтовано 16 кондиціонерів в адмінбудинку);
придбання меблів – 60,800 тис. грн. (придбано: шафа для одягу – 9 шт.; шафа для документів – 12 шт.; крісло – 43 шт.; стіл для комп’ютера – 3 шт.);
поточний ремонт адмінбудинків та приміщень Головного управління – 336,000 тис. грн. (проведено поточний ремонт окремих приміщень 6-го поверху адмінбудівлі ГУ ДФС в Запорізькій області);
поточний ремонт та придбання систем кондиціонування адмінбудинків Головного управління – 489,787 тис. грн. (проведено поточний ремонт системи кондиціювання в адмінбудівлі;
реконструкцію адмінбудинку ГУ ДФС за адресою: м. Запоріжжя, проспект Соборний, 166 – 236,900 тис. грн. (влаштування пандусу для пересування осіб з обмеженими можливостями, які користуються колісними кріслами).
До обласного бюджету повернуто 52,066 тис. грн.
3. Управління Служби безпеки України в Запорізькій області (далі — УСБУ) — виділено 10000,000 тис. грн., освоєно 9955,864 тис. грн.
Зазначені кошти направлені на:
придбання технічних засобів забезпечення проведення оперативно-розшукових заходів – 3483,000 тис. грн. (придбано 32 од. спеціальних технічних засобів);
розроблення проектної документації з реконструкції будівлі під службове житло для військовослужбовців УСБУ – 1176,000 тис. грн.;
придбання та оформлення службового житла для військовослужбовців УСБУ в Запорізькій області — 5296,864 тис. грн. (придбано та оформлено 6 квартир для військовослужбовців УСБУ).
До обласного бюджету повернуто 44,136 тис. грн.
4. Управління патрульної поліції в Запорізькій області Департаменту патрульної поліції — виділено 3000,000 тис. грн., освоєно 2992,812 тис. грн.
Зазначені кошти направлені на проведення реконструкції адміністративної будівлі, інших будівель і споруд та прилеглої території Управління патрульної поліції (проект та експертиза проекту реконструкції адміністративної будівлі, прилеглих будівель і території та гаражів управління – 796,853 тис. грн.; безпосередньо сама реконструкція – 2154,359 тис. грн.; авторський та технічний нагляд за реконструкцією – 41,600 тис. грн.).
До обласного бюджету повернуто 7,188 тис. грн.
З коштів виділених за Програмою у 2017 році до обласного бюджету повернуто 111,723 тис. грн.
Протягом 2017 року з обласного бюджету на фінансування заходів обласної цільової програми «Призовна дільниця» на 2015-2019 роки, було виділено 1 380,125 тис. грн., з яких освоєно 693,545 тис. грн.
Виконання заходів обласної цільової програми, виготовлення та придбання вищезазначених матеріально-технічних засобів, дало змогу обласному та районним військовим комісаріатам Запорізької області у 2017 році забезпечити та здійснити:
на 104,7 % виконання Плану Генерального штабу ЗС України для Запорізької області, щодо відбору і призову на військову службу за контрактом, а саме на військову службу за контрактом у 2017 році було прийнято 1800 чоловік;
на 100% виконання Запорізькою областю планового завдання на призов громадян України на строкову військову службу, а саме у 2017 році було призвано 1010 чоловік;
до залізничного вокзалу Запоріжжя-1 з обласного збірного пункту, під час призову на строкову військову службу, було перевезено 1010 призовників;
до військових частин та навчальних центрів міністерства оборони України, під час проведення заходів щодо комплектування військових частин військовослужбовцями військової служби за контрактом, було перевезено 1800 кандидатів на військову службу за контрактом;
витрати пов’язані з облаштуванням обласного збірного пункту забезпечили належні побутові умови перебування призовників на ОЗП, під час проведення чергових призовів на строкову військову службу, до відправки їх у військові частини;
статистично-облікова документація була розподілена між 24 районними та міськими військовими комісаріатами Запорізької області, бланки використані на заведення особових справ призовників у кількості 1060 осіб (особова справа готується в двох екземплярах), які були відправлені у війська та проведення приписки юнаків 2001 року народження на заведення особових справ (приписано близько 8000 осіб).
Протягом 2017 року з обласного бюджету на фінансування заходів обласної цільової програми «Про забезпечення заходів мобілізації на території області у 2017-2021 роках», було виділено 633,000 тис. грн., з яких освоєно 592,500 тис. грн.
Зазначені профінансовані кошти з обласного бюджету в 2017 році були використані на:
виготовлення та придбання друкарської продукції (облікові картки, журнали, реєстраційні бланки та ін.) – 53,000 тис. грн.;
придбання канцелярського приладдя (папір, ручки, файли, папки та ін.) – 54,000 тис. грн.;
виготовлення та придбання стендів – 70,000 тис. грн.;
обслуговування оргтехніки (заправка картриджів, придбання тонера) – 22,500 тис. грн.;
поточний ремонт та утримання мобілізаційних об’єктів Запорізького обласного військового комісаріату – 168,000 тис. грн.;
забезпечення живучості та автономності заміського пункту управління (придбання джерела автономного живлення (дизель — генератору)) – 225,000 тис. грн.;
Виготовлення та придбання вищезазначених матеріалів, дало змогу обласному та районним військовим комісаріатам Запорізької області у 2017 році забезпечити та здійснити:
на 100% виконання Плану Генерального штабу ЗС України для Запорізької області, щодо відбору і призову резервістів та військовозобов’язаних на навчальні збори оперативного резерву І, ІІ черг та одноденні перевірочні збори, а саме забезпечити проведення заходів оповіщення, виклику до військових комісаріатів, медичних оглядів, направлення та призову до військових частин близько 4000 резервістів та військовозобов’язаних;
обладнання класу підготовки з мобілізаційних питань та пункту управління Запорізького обласного військового комісаріату та провести у 2017 році якісну підготовку особового складу обласного та районних військових комісаріатів за напрямком підготовки з мобілізаційних питань в кількості близько 500 чол. (проводилось 5-7 занять щомісяця);
безперервне управління заходами проведення мобілізації всіх видів ресурсів, у разі проведення в державі наступної черги часткової мобілізації, та проведення заходів з метою підтримання відповідних вмінь та навичок особового складу адміністрації пункту управління мобілізацією на території області під час проведення мобілізаційних навчань (тренувань) (проведено 4 навчання (тренування) за 2017 рік).
У зв’язку із не оголошенням часткової мобілізації у 2017 році, кошти на захід «Забезпечення перевезення військовозобов’язаних з обласного збірного пункту до залізничної станції «Запоріжжя-1» для відправлення у військову частину» у сумі 40,500 тис. грн. не були реалізовані та повернуті на рахунок Департаменту фінансів облдержадміністрації.
Таким чином, загалои в 2017 році на силовий блок з обласного бюджету витрачено більше 40 млн. грн. Без врахування фінансування житла та інших заходів, які було проведено через інші програми.
Цікавим є і ЗВІТ обласної державної адміністрації про хід виконання в 2017 році обласної Програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, дітей війни, осіб з інвалідністю, інших соціальних груп населення, що перебувають у складних життєвих обставинах «Назустріч людям» на 2015 – 2019 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 25.12.2014 № 28, зі змінами та доповненнями.
Оскільки
Найбільше запитань є до двух частин: щодо забезпечення путівками, а також щодо використання депутатами обласної ради депутатських фондів в частині фінансової підтримки громадян. Яка, відповідно до Розпорядження голови ОДА Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених в обласному бюджеті для надання адресної грошової допомоги громадянам, які опинилися в складних життєвих обставинах у 2017-2019 роках від 28.12.2016 № 756. В якому зазначено:
Грошова допомога надається громадянам, а також іноземцям та особам без громадянства, які проживають на території Запорізької області на законних підставах та перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі особи, на яких поширюється дія Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту».
До складних життєвих обставин відносяться обставини, спричинені інвалідністю, віком, станом здоров’я, соціальним становищем, життєвими звичками і способом життя, внаслідок яких особа частково або повністю не має (не набула або втратила) здатності чи можливості самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя та брати участь у суспільному житті.
Грошова допомога надається, якщо середньомісячний дохід особи, яка звернулася за такою допомогою, за три місяці, що передували її зверненню, не перевищує двох прожиткових мінімумів на одну особу в розрахунку на місяць (крім осіб, у сім’ях яких є неповнолітні діти (дитина), діти-інваліди або інваліди з дитинства, батько та/або мати яких загинули під час проведення антитерористичної операції; осіб, які потребують невідкладного високовартісного лікування; осіб, постраждалих від пожежі або стихійного лиха, внаслідок якого заподіяно шкоду їх майну чи здоров’ю).
Для обчислення доходу працездатних осіб, які не працюють і не перебувають на обліку в державній службі зайнятості як такі, що шукають
роботу, у розрахунок грошової допомоги за кожний місяць включається місячний дохід на рівні двох прожиткових мінімумів, встановлених для
працездатних осіб у відповідному періоді.
6. Розмір грошової допомоги не може перевищувати протягом одного календарного року встановлений законодавством прожитковий мінімум (на
момент звернення особи за грошовою допомогою) на одну особу в розрахунку на місяць.
8. Рішення комісії приймається простою більшістю голосів її затвердженого складу та оформляється протоколом, в якому зазначається
список осіб, яким надається грошова допомога, її розміри, а також список осіб, яким у наданні грошової допомоги відмовлено з обґрунтуванням відмови щодо кожної такої особи.
Підставою для відмови в наданні грошової допомоги є:
відсутність коштів обласного бюджету для виплати грошової допомоги; перевищення середньомісячного доходу особи за три місяці, що
передували її зверненню за грошовою допомогою, двох прожиткових мінімумів на одну особу в розрахунку на місяць (крім осіб, у сім’ях яких є неповнолітні діти (дитина), діти-інваліди або інваліди з дитинства, батько та/або мати яких загинули під час проведення антитерористичної операції; осіб, постраждалих від пожежі або стихійного лиха, внаслідок якого заподіяно шкоду їх майну чи здоров’ю; осіб, які потребують невідкладного високовартісного лікування); подання неповного пакету документів, передбачених у пункті 4 цього
Порядку; виявлення недостовірних відомостей у документах особи, що надійшли на розгляд комісії.
Натомість нами зафіксовано суттєве первищення максимальної граничної суми виплат як в 2017, так і в 2018 роках. Здебільшого депутатами обласної ради від фракції Укроп. Виникають питання і до Деператменту соцзахисту, який є не тільки головним розпорядником цих коштів, а і на який покладено контроль за використанням цих коштів. і які, розглядаючи комісійно виділення значних сум депутатами мали не пропускати до перерахування всі призначення встановлені з порушенням вимог порядку розподілу цих коштів. Натомість вони також прийняли участь у незаконних перерахуваннях. За цими фактами відомості мають буди внесені до ЄРДР.
Наші дослідження з цього питання тут:
http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2018/04/deputatskij-fond-chi-gromadskij/
http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2018/03/yaki-teritori%D1%97-i-vid-kogo-otrimali-najbilshe-z-oblasnix-deputatskix-fondiv/
http://xn—80ane0bfp.zp.ua/2018/03/pobudova-fontanu-imeni-deputata-zor/
Що стосується путівок, то запитання викликає зазначена в звіті кількість ветеранів Другої світової війни – 30,5 тис. осіб (???)
При цьому дітей війни – 147 тис. осіб, ветеранів праці – 223,6 тис. осіб; осіб з інвалідністю – 119,4 тис. осіб.
Натомість остання категорія — особи з інвалідністю путівки не отримують десятиріччями.
Додатковій документальній перевірці варто піддати документи що свідчать про оздоровчу реабілітацію ветеранів війни, праці та осіб з інвалідністю, учасників антитерористичної операції у санаторіях та профілакторіях області – 2923,3 тис. грн. (оздоровлено 523 особи), а також кількість путівок, наданих особам з інвалідністю за загальними захворюваннями, які марнують свій час в чергах , марно оформлюючи і переоформлюючи довідки про рекомендації санаторного лікування. Більш того, їм не роз’яснюється , і відповідно не виплачується гарантована законодавством компенсація за невикористані путівки.
Згідно законодавства, Департамент має подавати заявку потреб, в т.ч. і на цю компенсацію з держбюджету. Варто перевірити обгрунтованість і достовірність цих заявок. Задля забезпечення гарантованих державою послуг особам з інвалідністю.
Важко уявити що цей звіт буде затверджено депутатами.
Як і не зрозуміло як можна без достовірних потреб встановлювати суми і затверджувати зміни до Програми. Можливо варто звертатись про внесення змін до частини коштів, що фінансується з держбюджету. І вже розпочинати належним чином готувати індикатори і реальні потреби для формування Програми на 2019 рік.
Будуть звіти і про реалізацію Стратегії регіонального розвитку, і про програми підтримки бізнесу, і питна вода тощо.
Але найцікавіше, скоріш за все, буде в додатковому «темному пакеті», що було сьогодні за «півгодини» запаковано і розписано на погоджувальній раді.
І знов (вже третю сесію поспіль) голова обларади Григорій Самардак продовжує реалізаціію. встанволеної ним систему порушення конституційного права громадян на доступ до публічної інформації та на участь в управління місцевими справами.
Наівно за таких умов сподіватись що виборці забудуть це під час наступних виборів.
І жодні перерозподіли коштів на користь свого округу не допоможуть.
І останнє. Лише 38 проектів рішень із аносованих сьогодні на погоджувальній раді 93 оприлюднені з додержанням строків, визначених ст.15 ЗУ Про доступ до публічної інформації. Всі інші не можуть виноситись на розгляд цієї сесії. Але, скоріш за все, будуть винесені Грогорієм Самардаком з посиланням на колективну безвідповідальність погоджувальної ради.
Тож тепер все залежить від депутатів.
А ми , як і раніше, будемо ретельно контролювати перебіг прийняття рішень нашими обранцями, що вони прийнмають від нашого імені і в наших інтересах.
Оставить комментарий