Прийшов час поближче придивитись куди витрачають кошти військові адміністрації та громади в області. В тому числі і ті, чиї території зараз залишились на ТОТ.
І почнемо з Додаткової дотації з Держбюджету.
Додаткова дотація на здійснення омс на деокупованих, ТОТ та інших, що зазнали негативного впливу склала 163,9млн.грн.
Постанова КМУ № 1477 визначає порядок її розрахунку та використання:
Додаткова дотація спрямовується на вирівнювання диспропорцій у місцевих бюджетах, які виникли у зв’язку з повномасштабною збройною агресією Російської Федерації. Додаткова дотація першочергово спрямовується на:
- оплату праці з нарахуваннями працівників бюджетних установ та недопущення прострочення кредиторської заборгованості із зазначених виплат;
- перерахування реверсної дотації до державного бюджету.
Головним розпорядником додаткової дотації є Мінфін.
Розподіл здійснюється за погодженням з ОВА.
Давайте подивимось куди ці кошти розподілив голова Запорізької ОВА Юрій Малашко. І чи можна було використати їх ефективніше.
Розпорядженням голови Запорізької ОВА №288 від 15.06.2023 кошти направлено на:
Найменування/Всього виділено, млн.грн. | Держуправління | Благоустрій території, експлуатація та ТО житлового фонду | Реформування та соц.розвиток ЖКГ | Захист від НС природного характеру | Орг.інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності ради | Пожежна охорона | Соц.захист | Освіта | Бібліотеки | Музеї, виставки | Будинки культури, клуби | Мистецькі школи | КП Парк ім.Горького |
Андріївська селищна/ 16,9 | 9,7 | 0,6 | 2,2 | 2,14 | 3,9 | 0,6 | 0,5 | ||||||
Берестівська сільська/11,3 | 8,1 | 0,4 | 0,18 | 1,05 | 1,6 | 0,08 | 0,2 | ||||||
Осипенківська сільська/ 18,5 | 4,5 | 0,5 | 3,3 | 4,6 | 1,4 | 4,3 | 0,18 | 0,18 | 0,72 | 0,3 | |||
Приморська міська/ 37,5 | 16,5 | 0,9 | 6,6 | 12,6 | 1,0 | 4,2 | 0,2 | 0,06 | 7,6 | ||||
Чернігівська селищна/39,7 | 10,6 | 0,5 | 1,0 | 7,5 | 0,3 | 8,6 | 1,1 | 1,8 | 1,1 | ||||
Малобілозерська сільська/ 136,8 | 48,9 | 4,1 | 9,8 | 26,8 | 1,7 | 0,5 | 1,6 | 2,4 | |||||
Кирилівська селищна/12,4 | 9,4 | 8,7 | 3,0 | 0,9 | |||||||||
Мелітопольська/ 180,9 | 41,1 | 1,0 | 19,2 | 0,7 | 123,1 | 2,8 | 1,9 | 2,6 | 3,8 | 0,147 | |||
Приазовська селищна/23,8 | 1,9 | 1,5 | 0,2 | 3,4 | 0,4 | 0,2 | 0,3 | ||||||
Семенівська сільська/12,4 | 5,3 | 0,5 | 6,2 | 4,2 | 0,5 | 4,3 | 0,4 | 0,8 | |||||
Якимівська селищна/46,4 | 11,8 | 7,9 | 2,4 | 6,8 | 1,0 | 0,8 | |||||||
Воскресенська сільська/13,1 | 4,2 | 1,0 | 1,1 | ||||||||||
Малинівська сільська/12,9 | 5,7 | 0,2 | 1,4 | 1,4 | 3,9 | 0,2 | 0,2 | ||||||
Малотокмацька сільська/7,2 | 1,8 | 0,2 | 1,6 | 0,2 | 2,5 | 0,1 | 0,2 | ||||||
Пологівська міська/101,9 | 16,7 | 7,5 | 0,4 | 4,5 | 39,2 | 1,3 | 0,6 | 1,4 | 2,1 | ||||
Токмацька міська/50,4 | 11,0 | 4,2 | 2,5 | 8,9 | 26,3 | 0,8 | 0,3 | 1,9 | 1,3 | ||||
Розівська селищна/25,3 | 1,9 | 1,7 | |||||||||||
Всього: | 14,9 | 16,4 | 9,26 | 20,82 | 13,5 |
З таблиці видно, що тільки на бібліотеки та мистецькі школи на ТОТ Київ направив стільки ж, скільки на оборонні споруди в області. При цьому, сюди входять і зарплата, і ,не рідко, оплата комунальних послуг за заклади на ТОТ. Чому пан Малашко вирішив направити бюджетні кошти на оплату електрики чи утримання ЖКГ на ТОТ, не зрозуміло. Але очевидно, що більшість витрат мають ознаки сумнівих.
Цікаво подивитись як керівництво Малинівської громади витрачає 1,4 млн. на подолання наслідків надзвичайних ситуацій після чергового урагану в зоні бойових дій. Або як витрачають 0,2 млн. на знищене ЖКГ. Як гасять пожежі в Осипенківській громаді за 4,6 млн. А в Приморську реформують ЖКГ на 6,6 млн. Як займаються благоустроєм на 7,5 млн. в Пологах. Або фінансують ДЮСШ у Мелітополі (4,3 млн.), Приазовську (0,3 млн.), Пологах (1,8 млн.) чи Токмаку (0,8 млн.)
Розподіл дотації по районам виглядає наступним чином:
Прорівень законності перерахування бюджетних коштів на ТОТ ми писали раніше. https://xn—80ane0bfp.zp.ua/2023/11/1_-byudzhet-zaporizko%d1%97-oblasti-2023-lideri-rozpodilu-i-zakonnist-vitrat/
В Бердянському районі найбільшу суму отримала Чернігівка та Приморськ:
В Пологівському — Пологи:
В Мелітопольському – Мелітополь:
Видатки на заробітну плату виглядають так:
Яким працівникам в місцевих радах, райадміністраціях та військових адміністраціях виплачуються зарплати? Де ці люди? Вони всі працюють в Запоріжжі, виїхали за кордон чи на ТОТ працюють в рашистських структурах? Що вони роблять для своїх громад? Чому не на простої? Чому не верифіковані? Чому сидячи на ТОТ умовним землеміром і міряючи землю для рашистів, вони отримують зарплату коштом критично дефіцитного Українського бюджету? В той час, коли ВПО скасовують виплати?
Відповідь може бути у відповіді на запит Розівської селищної військової адміністрації. Яка не тільки відмовилась надавати адресу свого місця розташування (ніби то з безпекових міркувань, щоб ворог їх не знайшов в Запоріжжі), не тільки вимагає у журналістки повідомити навіщо вона запитує інформацію про виплати керівництву, але і надають лише штатний розклад замість фактичних виплат.
При цьому, поміж строк читається, що зарплата співробітникам Розівської селищної ради виплачується на ТОТ. Безпекою яких прикривається відмова у наданні інформації про використання бюджетних коштів. І які, ймовірно, першими добровільно тягли руки за руськиймір на фейковому референдумі в Розовці. Знекровлені українці платять зарплати можливим зрадникам, які на своїх старих посадах фінансуються країною-окупантом? Хоч один правоохоронний орган та ОВА мають інформацію про місцерозташування та дії тих, кому так щедро з наших податків забезпечує подвійне фінансування? А як органи державного фінансового контролю перевіряють достовірність виконання робіт з тушіння пожеж на окупованій території Осіпенківської громади чи утримання бібліотеки в Малій Білозерці?
І такі ж питання по всім районам, чиє керівництво з Запоріжжя забезпечує зарплати за невиконану роботу, утримуючи своїх підлеглих краще, аніж живуть запоріжці. Які працюють на Україну, воюють, донатять, волонтерять. І все це з благословіння голови ОВА, який своїм Розпорядженням затвердив ці витрати.
Якщо за базу взяти рішення Києва про достатність 32 млн.грн. для створення додаткових оборонних споруд навколо Запоріжжя, то витративши додаткову дотацію на посилення оборони, її можна було б посилити в 5 разів. Але пішли вони на якийсь захист українців на ТОТ від наслідків стихійних лих, пожеж та реформування ЖКГ в містах, де лютують рашисти і відбирають майно українців. На фінансування клубів, ДЮСШ, закладів освіти, бібліотек, музеїв, виставок на українській землі, яку рф оголосила своєю, і де гнобить українців. А також Мелітопольського Парку Горького. Мабуть, щоб балицькому було зручніше гуляти українськими доріжками-вишиванками. Чого тільки не зробиш коштом українського бюджету для рашистів.
Це незнання території? Нерозуміння бюджетування? Чи просто ігнор Запорізької області?
При цьому, ОВА посилається на рішення Кабміну про виділення цих коштів. Який, у свою чергу, перекидає відповідальність на Верховну Раду, яка затвердила Закон Про Державний бюджет на 2023 рік. Циркове коло шаленими темпами розкидується коштами з критично дефіцитного бюджету. І заборони 590 Постанови Кабміну нікому не указ. А що роблять наші правоохоронні органи в умовах мільярдних можливих розтрат бюджету? А нічого. Як завжди у фокусі їх уваги наприкінці року на святах та забезпеченні собі додаткового фінансування з місцевих бюджетів. Що також заборонено законом. Але кого це коли турбувало в Запоріжжі.
Коли припинеться цей атракціон небаченого марнотратства? Коли припинеться протизаконне фінансування нерелокованих органів влади? На карті видно, що тільки 3 з отримувачів бюджетних коштів змінили адресу на підконтрольну територію. Іншім Розпорядженням голови ОВА кошти розподілено з ознаками розтрати бюджетних коштів.Тим більше, коли окупант на порозі. Область поставлена на межу виживання таким управлінням. Тільки ефективне використання цієї маленької частини обласного бюджету могло б у 5 разів посилити обороноздатність області. Інформацію про яку так ретельно приховує ОВА. Може тому, що показати немає чого? Все йде на вітер?
Проте, поки в ОВА не розуміються на межі відкритості інформації, ми вже знаємо скільки область заклала коштів в цьому році на ліквідацію наслідків збройної агресії. Та на інші напрями, що турбують запоріжців.
Про це в наступній публікації.
Дослідження проведено ГО Народний Захист на волонтерських засадах.
Підтримати нашу діяльність можна перерахувавши кошти на рахунки
В гривні:
Рахунок UA333510050000000002900300005 в АТ «УКРСИББАНК»
Отримувач: Громадська організація «Народний захист», ЄДРПОУ 36534850
Призначення платежу: На статутну діяльність ГО Народний Захист.
В євро:
Рахунок UA393510050000026003878802005 в АТ «УКРСИББАНК».
Банк бенефеціара: 07205696, UKRSIBBANK
ANDRIIVSKA STREET 2/12
KYIV, UKRAINE
SWIFT-код: KHABUA2K
Банк-посередник: 07205696, BNP PARIBAS SA
Paris, FRANCE
SWIFT-код: BNPAFRPP
Оставить комментарий