В Запорізькій області продовжується парад марнотратства. Департамени та ОТГ набирають обороти у викиданні коштів на благоустрій. Здебільшого, за завищеними цінами. Про ефективність тут і мови немає. Законність ДАСУ не контролює належним чином. Це ж не КБ «Луч» и Південмаш.
Але ми хотіли б звернути увагу на окремі закупівлі.
Ну, наприклад КП «ЗАПОРІЖМІСЬКСВІТЛО» запровадило практику закупівлі дорожних знаків. Які в 2022 та 2023 році почало закуповувати тисячами. При прогресивно зростаючій ціні.
За даними аналітичної системи УouСontrol, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРОМЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «ЗАПОРІЖМІСЬКСВІТЛО«, 03345076 очолює АВДІЄНКО ОЛЕКСАНДР ПЕТРОВИЧ. Яке підпорядковується ДЕПАРТАМЕНТУ З ПИТАНЬ ЕФЕКТИВНОЇ РОБОТИ ТА РОЗВИТКУ КОМУНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
Здавалось би, до чого цьому КП дорожні знаки? Що за знаки? Можливо це знаки, що встановлюються під час проведення монтажно-демонтажних чи ремонтних робіт? Подивимось поближче.
Дорожні знаки. Хто вирішує, встановлює та погоджує?
Відповідно до ст. 16 Закону України від 08.01.2005 № 2862-IV «Про автомобільні дороги» вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні ОМС і є комунальною власністю.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду розглянув справу № 133/532/17 та встановив, що встановлення дорожніх знаків та як наслідок зміна схеми організації дорожнього руху органом місцевого самоврядування повинно бути погоджено із відповідними підрозділами Національної поліції.
Тобто, КП міськради може мати повноваження з встановлення дорожних знакі. Якщо це прописано в його Статуті. І там є відповідний вид діяльності. Міськрада цьому комунальному підприємству надала повноваження з монтажу, ремонту та експлуатації засобів регулювання дорожнім рухом.
На цьому вимоги до юридичної особи не закінчуються. Для здійснення своєї діяльності необхідно відкрити відповідні КВЕДи.
Це класифікатор видів економічної діяльності, простими словами – це код, який відповідає за певний вид діяльності.
За інформацієюаналітичної системи УouСontrol, КП«ЗАПОРІЖМІСЬКСВІТЛО« має право здійснювати діяльність в рамках натупних видів діяльності (КВЕД): Основний: 35.13 Розподілення електроенергії
- Інші:
- 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту
- 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту
- 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах
- 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання
- 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання
- 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій
- 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій
- 43.21 Електромонтажні роботи
- 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи
- 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.
- 61.10 Діяльність у сфері проводового електрозв’язку
- 61.20 Діяльність у сфері безпроводового електрозв’язку.
Очевидно, що з транспортом пов’язані 2 КВЕДи:
- 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту
- 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту
Подивимось які види робіт вони дозволяють проводити.
Клас 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту
Цей клас включає:
- діяльність, пов’язану із перевезенням пасажирів, тварин або вантажів наземним транспортом:
- діяльність терміналів, таких як залізничні вокзали, автостанції, автовокзали, перевантажувальні товарні станції
- діяльність залізничної інфраструктури
- функціонування доріг, мостів, тунелів, паркувальних майданчиків, платних автостоянок або гаражів, стоянок для велосипедів, зберігання житлових автофургонів і причепів у зимовий період
- маневрові роботи та формування потягів
- буксирування та надання допомоги на шляхах
- утримання та поточний ремонт мереж електротранспорту: трамвайних, тролейбусних, фунікулерних, метро тощо
- поточний ремонт і утримання автодоріг, мостів, тунелів тощо
Цей клас також включає:
- скраплення та регазифікацію газу поза місцем видобування задля транспортування
52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту
Цей клас включає:
- експедицію вантажів
- організацію перевезень залізничним, автомобільним, водним або авіаційним транспортом
- організацію групових або індивідуальних відправлень вантажів (у т.ч. вивіз і доставку вантажів, а також компонування партій)
- видачу й одержування транспортної документації та накладних
- діяльність митних брокерів
- діяльність суднових брокерів і агентів з фрахтування місць для авіаційних вантажних перевезень
- посередництво з фрахту вантажного місця на судні або в літаку
- вантажно-розвантажувальні роботи, наприклад, тимчасове пакування задля збереження вантажу під час транзитних перевезень, перепакування, вибірковий контроль та зважування вантажу тощо.
Ніби то КП має право опікуватись функціонуванням доріг. І розпочало 03.03.2020 з ремонту дорожних знаків з досить скромної суми у 188`978.40 грн. Виконавцем визначило ТОВ «ВИРОБНИЧО КОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОПОРА» з села Лукашеве.
23.04.2021 вже пройшла закупівля UA-2021-04-23-002487-c 14 знаків на 9`069.60 грн.
23.05.2023 закупівля UA-2023-05-23-013991-a 156 знаків на 97`850.00 грн.
04.07.2023 закупівля UA-2023-07-04-012231-a 503 знака на 517`920.00 грн.
Поступово підіймаючи ціну закупівлі 1 знаку з 627 грн. в середньому, до 1030 грн.
Останні ж 2 оголошені день в день закупівлі, що наразі знаходяться на етапі прийняття пропозицій перевищують майже вдвічі найдорожчі пропозиції на ринку. Де ціна коливається від 450 грн. до 1300 грн. за одиницю. В залежності від розміру та якості. Так,
24.10.2023 КП оголосило про закупівлю UA-2023-10-24-014983-a 1158 дорожніх знаків на суму 2 454 204 грн. Що складає в середньому 2119 грн./од.
25.10.2023 КП оголосило про закупівлю UA-2023-10-25-006824-a 962 дорожніх знаків на туж саму суму у 2 454 204 грн.
Що складає в середньому вже 2 551 грн./од.
Найбільшу кількість в замовленні складають знаки «Діти», «Головна дорога», » Дати дорогу» та «Пішохідний перехід».
Вражає не тільки перевищення ціни, а і кількість дорожніх знаків. Оскільки отримати їх мають до кінця 2023 року, то можна порахувати, що в 2024 році КП «ЗАПОРІЖМІСЬКСВІТЛО» планує встановити в місті Запоріжжя 2 623 нових дорожних знаків на загальну суму майже у 5,5 млн.грн.
Міська влада замість придбати 275 безпілотників (або 12 антидронових рушниць для захисту міста) чи розбудови фортифікаційних укріплень в області для наших військових, викидає кошти платників податків на дорожні знаки, в яких великої потреби на сьогодні взагалі немає. Влада розставила свої приоритети.
Тепер слово за Держаудитслужбою.
Оставить комментарий