Витрачання коштів обласних оборонних Програм ми продовжили досліджувати шляхом аналізу процесу державних закупівель. І тут ситуація виявилась не кращою за попередні напрями дослідження.
Переважна більшість розпорядників бюджетних коштів не тільки не проводить закупівлі коштом обласних оборонних Програм через електронну систему закупівель. Не тільки виявлені випадки придбання не того, на що депутатами затверджено кошти. А і спостерігаються випадки недостовірного звітування розпорядників коштів обласним радам. Які без розбору затверджують ці звіти/Інформації і продовжують фінансувати ці ж Програми на наступні періоди без аналізу результативності і ефективності використання коштів. Що прямо передбачає Бюджетний Кодекс України і ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні. Бо такі «неточності у звітуванні» мовою законодавства мають ознаки статей 191 та 366 КК України (розтрата і привласнення коштів та внесення недостовірних даних у офіційні документи). А також статті 210 КК (нецільове використання бюджетних коштів).
Здебільшого, звіти про виконання Програми надаються в описовій формі без коректного відображення кількісних показників, розпорядників бюджетних коштів, сум та предметів закупівлі. Без прив’язки до форм і кодів витрат МО та МВС. За такими даними провести якісне дослідження витрачання коштів обласного бюджету за обласними оборонними Програмами в повному обсязі не можливо.
Наприклад ГУНП України в Запорізькій області відзвітувало про виконання заходу: «Оснащення чергових частин, оперативних та інших підрозділів ГУНП новітньою інформаційно-аналітичною, комп’ютерною та офісною технікою та частинами до неї (Придбано 58 комплектів персональних комп’ютерів, 43 термопринтери, 18 багатофункціональних пристроїв, 4 монітори, захищений від зовнішнього впливу програмно-апаратний комплекс, ноутбук, протяжний документ-сканер, 18 комплектів клавіатура/миша)».
Перевірка ж показала, що знайдено 2 закупівлі на придбання 64 комплектів ПК. Багатофункціональний пристрій-проведено 6 закупівель на загальну суму 260,57 тис.грн. Придбано 49 БФП. Ідентифікувати джерела фінансування (Державний бюджет чи місцеві бюджети) не можливо. Закупівлі термопринтерів, моніторів, комплектів клавіатура/миша не виявлено. Закупівля протяжного документ-сканеру скасована. При цьому ЄПЦ не накладено.
Через відсутність належного депутатського контролю обласні бюджети втрачають кошти.
Бо у звітах зустрічаються розпорядники бюджетних коштів які не зареєстровані в ЄДР. Відповідно не мають ЄДРПУО, не є юридичними особами і не можуть вести господарську діяльність.
І якщо в Запорізькій області у звітах зустрічається «Бердянський прикордонний загін», якого немає в ЄДР, бо юридична назва його в/ч 1491 (ЄДРПУО-14321848). То у звітах Львівської області при аналізі звіту за 2018 рік виявлено фінансування в рамках програми військових частин А0233 ( на суму 199, 18 тис. грн..), А1145-Л (на суму 210 тис. грн..), А2122 ( на суму 110 тис. грн.), А3719 (сума фінансування 741,4 тис. грн.), які не зареєстровані у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Військові частини А3414 ( сума фінансування 995 тис. грн..), , А1463 (сума фінансування 720 тис. грн.), А3211 (сума фінансування 200 тис. грн.) не зареєстровані в сиcтемі Prozorro, відповідно закупівлі проводились без дотримання вимог ЗУ «Про публічні закупівлі».
Не дивлячись на цей, депутати Львівської обласної ради затверджують цей звіт, виділяють кошти на 2019 рік тим самим не існуючим розпорядникам. І знов затверджують новий звіт за 2019 рік.
Такі випадки не поодинокі, і спостерігаються в різних областях.
Є і такі: Запорізькою обласною радою виділено 458,5 тис.грн. на закупівлю Обладнання підрозділів ГУНП системою відеоспостереження . Відзвітовано за придбання комплекту відеообладнання для модернізації системи відеонагляду. За допомогою аналітичної системи https://youcontrol.com.ua/ встановлено, що постачальником є ТОВ “ТЕЛЕФОННІ СИСТЕМИ І МЕРЕЖІ “АНФЕР”, 32204916. Згідно специфікації- комплект відеообладнання для модернізації системи відео нагляду у складі. Насправді ж у комплекті: комплект для розпізнавання автотомобільних номерів «Місто» до 120 км./год як вдень, так і вночі по 2 полосам одночасно; камери, прожектори,відеорегістратори, кріплення для стовпів, ПО, монітор тощо.
Ми не змогли уявити підрозділ, який має склад з двополосним рухом до 120 км./год., пожвавленим рухом транспорту вдень і вночі, необхідністю ідентифікації номерних знаків та стовпами для кріплення апаратури всередені.
Договір тут: https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fpublic.docs.openprocurement.org%2Fget%2Fc1ff75d4724a4ef0a2a64868e62a6c4d%3FKeyID%3D52462340%26Signature%3D15fu4%25252BzSVJagk3alDXlZL%252FVdutDM%252FPHWsifWPIJkp0YHasM601H%25252BTUossLQED2j1QjgRTAaMJvmIjfcFOU1nBg%25253D%25253D
Можливо ця система пішла для реалізації міької програми «Безпечне місто»? Але Програма «Безпечне місто» реалізується коштом місцевого бюджету м.Запоріжжя.
А є і такі:
Запорізька обласна рада виділяє 600,00тис.грн. на «Утеплення казарми в/ч А 2189 ЗСУ , споруда 2/80, загальна площа 935 кв.м.». Відповідальний відділ ОДА звітує про виконання цього заходу в повному обсязі. Обласна рада як завжди без розгляду в пакеті затверджує це звіт. А у своїй відповіді на наш запит вих.№ 350/172/37/15/пс від 05.02.2020, в/ч А2533 (26621656) повідомляє, що в/ч А2189 свого фінансового господарства не має, знаходиться на фінансовому забезпеченні у в/ч А 1451(м.Харків). За період 2018-2019 роки надходжень коштів, бюджетів, звітів та субвенцій на потреби в/ч А 2189 через в/ч А1451 не було.
То чи довго ще обласні бюджети через депутатську безконтрольність і відсутність належного контролю з боку ОДА будуть втрачати кошти, які могли б працювати реально на розвиток територій?
Ця стаття створена ГО «Народний Захист» в рамках проекту, який виконує Інститут висвітлення війни та миру (IWPR) за підтримки МЗС Королівства Норвегії. Думка та позиції висловлені в цій статті не обов’язково відображають позицію МЗС Королівства Норвегії та Інститут висвітлення війни та миру (IWPR)
Оставить комментарий